۰ نفر

سخنگوی کرملین؛

دیدار بایدن و پوتین بسیار مهم است

۲ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۰۸
کد خبر: 530288
دیدار بایدن و پوتین بسیار مهم است

سخنگوی کرملین با اشاره به برگزاری نشست محتمل بین روسای جمهور روسیه و آمریکا گفت که باتوجه به وضعیت تاسف برانگیز کنونی، برگزاری این نشست بسیار مهم است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز یکشنبه گفت دیدار «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه و «جو بایدن»، همتای آمریکایی وی برای روابط ایالات متحده و روسیه مهم است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» پسکوف گفت: «انتخاب شهر بیشتر جزئیات فنی است. این نشست خود مهمترین مساله است، زیرا به خودی خود برای روابط دو جانبه و بهبود آنها در مقایسه با وضعیت تاسف برانگیز کنونی آنها بسیار مهم است.»

بایدن پیشتر در یک گفت‌وگوی تلفنی، ملاقات با همتای روسی خود را پیشنهاد کرد. به دنبال این مسیله تعدادی از کشورها گفتند که آماده میزبانی چنین رویدادی هستند. با این حال، توافق در مورد محل برگزاری جلسه هنوز حاصل نشده است.

پیش از این «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود که توافق نهایی در مورد دیدار روسای جمهور روسیه و ایالات متحده صورت نگرفته ، اما این نشست می‌تواند در یکی از پایتخت‌های دیپلماتیک اروپا برگزار شود.

«یوری یوشاکوف» دستیار ویژه کاخ کرملین در مصاحبه با شبکه «روسیا-۱»  پیشتر گفته بود که  احتمالاً رییس جمهور روسیه و »  رییس جمهور آمریکا در ژوئن (اواسط خرداد تا اواسط تیر) دیدار کنند اما تصمیم نهایی در این خصوص به عوامل زیادی بستگی دارد. وی افزود پیام‌هایی از واشنگتن درباره برنامه برای برگزاری نشست سران دو کشور دریافت شده و افزود اما هیچ گفت‌وگویی در خصوص این نشست در سطح کاری برگزار نشده است. 

یوشاکوف اظهار داشت نشست پوتین-بایدن ممکن است در ماه ژوئن برگزار شود و حتی تاریخ‌های خاصی هم وجود دارد اما از گفتن آن‌ها خودداری کرد.

اخیراً پوتین و بایدن با یکدیگر تلفنی صحبت کردند و در این تماس رییس‌جمهور آمریکا به همتای روس خود پیشنهاد داد به صورت حضوری در ماه‌های آتی دیداری داشته باشند.

این در حالی است که تنش‌ها میان دو کشور با تداوم اتهام زنی آمریکا علیه روسیه در خصوص دخالت در انتخابات ماه نوامبر و ارتباط داشتن با عملیات هک «سولار ویندز» و اعمال تحریم علیه مسکو به این بهانه‌ها، بالا گرفته است. پیش از آن هم بایدن در مصاحبه‌ای در ماه مارس با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» پوتین را قاتل خواند و گفت که باید بهای اقداماتش را بپردازد.

رییس‌جمهور روسیه  به تازگی حکمی را امضا کرده که دولت را موظف می‌کند به اقدامات غیردوستانه برخی کشورهای غربی پاسخ دهد.