۰ نفر

حریری میشل عون را مقصر تعطیلی دولت لبنان دانست

۱ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۴۸
کد خبر: 529968
حریری میشل عون را مقصر تعطیلی دولت لبنان دانست

نخست‌وزیر مکلف لبنان در جلسه پارلمان که به بررسی پیام میشل عون درباره تاخیر در تشکیل دولت اختصاص داشت، انگشت اتهام را به سمت میشل عون گرفت و گفت او تشکیل دولت را به تعطیلی کشانده و امید لبنانی‌ها را در توقف فروپاشی وحشتناک کشور از بین برده است.

به گزارش سایت النشره، سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان در برابر پارلمان گفت: ما مقابل رییس جمهوری هستیم که حق قانونی خود را در ارسال این پیام به پارلمان انجام داده و از آن می‌خواهد تشکیل دولت را بررسی کرده و تصمیم مناسب را بگیرد. اما حقیقت این است که ما مقابل رییس جمهوری هستیم که به پارلمان می‌گوید من نخست‌وزیری که معرفی کردید را نمی‌خواهم و هرگز به او اجازه تشکیل دولت را نمی‌دهم. بفرمایید من را از دست آن راحت کنید!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، او ادامه داد: ما همه این پیام را خواندیم، پیامی که به دنبال تبرئه شخص رییس جمهوری از اتهام مانع‌تراشی در تشکیل دولت است؛ پیامی که می‌بایست خطاب به پایتخت‌های بیگانه برای حمایت از برخی‌ حاشیه‌ها، حامیان و تیم سیاسی در برابر تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر باشد. واقعیت فراتر از این طول و تفصیل‌هاست.

نخست‌وزیر مکلف لبنان گفت: هرگز دولتی که تیم میشل عون می‌خواهد شکل بگیرد، تشکیل نخواهم داد. نه این تیم و هیچ تیم سیاسی دیگر. تنها دولتی را تشکیل خواهم داد که خواهان منع فروپاشی و منع سقوط عظیمی است که لبنانی‌ها را در خوردن،‌ صحت‌، زندگی و کشورشان تهدید می‌کند.

این در حالی است که با شروع سخنرانی جبران باسیل رئیس جریان آزاد ملی، حریری از سالن پارلمان خارج شد.

شبکه الجدید نیز گزارش داد: دیدارهای دو جانبه‌ای را نبیه بری در حاشیه جلسه پارلمان برگزار کرد که اولین دیدار با سعد حریری و سپس با جبران باسیل شروع شد. بعد از دیدار با باسیل، نبیه بری مجددا با حریری ملاقات کرد.