۰ نفر

آغاز نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۵۸
کد خبر: 529517
آغاز نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین

نشست عالی‌رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای بحث درباره وضعیت فلسطین و خشونت‌های اخیر که در پی جنایات رژیم صهیونیستی شکل گرفته است، آغاز به کار کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پس از آنکه شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل یکجانبه‌گرایی آمریکا در حمایت بی‌دریغ از رژیم صهیونیستی و نشان دادن چراغ سبز برای ارتکاب بیشتر جرایم، به بن بست رسید، کشورهای اسلامی در دیدار با رییس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل، خواستار برگزاری نشست برای  برای بحث درباره وضعیت فلسطین شدند.

این نشست به قدری اهمیت دارد که در سطح وزیران خارجه برگزار می‌شود و حتی برخی از وزیران خارجه همچون الجزایر و نروژ، خود را به مقر سازمان ملل متحد رسانده‌اند.

قرار بود سخنرانی‌های سایر وزیران خارجه به صورت ویدئویی پخش شود که سخنرانی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم از آن دست بود اما به دلیل وقوع مشکل فنی در سازمان ملل برای بارگذاری این ویدئوها، تصمیم گرفته شده است که نمایندگان دائم کشورها به نیابت از وزرا، بیانیه آنها را قرائت کنند.از این رو، مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد به نیابت از ظریف، متن سخنرانی او را قرائت می‌کند. در برنامه اعلامی، جمهوری اسلامی ایران در نوبت چهل و هفتم این سخنرانی قرار دارد.