۰ نفر

در انتقاد به حمایت اتریش از اسراییل؛

ظریف سفرش به وین را لغو کرد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۱۷
کد خبر: 527946
ظریف سفرش به وین را لغو کرد

منابع اتریشی به نقل از وزارت امور خارجه این کشور اعلام کردند که محمد جواد ظریف به خاطر بر افراشته بودن پرچم رژیم صهیونیستی روی بناهای مقر نخست وزیری و وزارت امور خارجه اتریش، سفرش خود به وین را لغو کرده است.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، استفانی لیختنشتاین خبرنگار اتریشی در صفحه توییترش درباره برنامه سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به اتریش نوشت‌: جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در اقدامی در لحظه آخر سفر خود به اتریش را به خاطر وجود پرچم های اسرائیل بر فراز مقر نخست وزیری و وزارت خارجه در وین لغو کرد. 
لیختنشتاین ادامه داد: وزارت امور خارجه اتریش در این باره با من گفت که «لغو این سفر در روابط خوب دیرینه ما و کانال های باز ارتباطی با ایران تغییری ایجاد نخواهد کرد. اما ما اظهار همبستگی مان با اسرائیل را مبتنی بر سفر مقامات دیگر کشورها نخواهیم دانست.»
وزارت امور خارجه کشورمان هنوز چنین خبری را رد یا تایید نکرده است. 

ظریف در چند روز اخیر سفرهای متعددی در راستای روابط دوجانبه به کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی داشته است. 

سید عباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه کشورمان هم که این روزها برای مذاکره بر سر چگونگی احیای برجام در وین، پایتخت اتریش به سر می برد جمعه شب با انتقاد از این اقدام اتریش در توییتی نوشته بود: «وین مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دفتر سازمان ملل متحد می‌باشد، و اتریش تاکنون میزبان خوبی برای مذاکرات بوده است. مشاهده پرچم رژیم اشغالگری که در همین چند روز ده‌ها غیرنظامی از جمله کودکان بسیاری را وحشیانه کشتار نموده است، بر فراز ساختمان‌های دولتی در وین، بهت آور و دردناک است. ما در کنار فلسطین ایستاده‌ایم.»