۰ نفر

در پی تشدید حملات نیروهای مقاومت رخ داد؛

خروج ۱۲۰پرسنل نظامی آمریکا از فلسطین اشغالی

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱:۰۳
کد خبر: 527652
خروج ۱۲۰پرسنل نظامی آمریکا از فلسطین اشغالی

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده ۱۲۰ نفر پرسنل نظامی خود را در بحبوحه شدت گرفتن درگیری‌ها میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی از فلسطین اشغالی خارج کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، آمریکا در بحبوحه شدت گرفتن درگیری‌ها میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی ۱۲۰ پرسنل نظامی خود را از فلسطین اشغالی خارج کرد.

«سی‌ان‌ان» به نقل از یک مقام پنتاگون نوشته این پرسنل برای انجام تمارین نظامی که قرار بود طی روزهای آتی برگزار شود در فلسطین اشغالی مستقر شده بودند.

وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشته این گروه از نظامیان آمریکا با یک هواپیمای ترابری C-۱۷ فلسطین اشغالی را به مقصد پایگاهی در آلمان ترک کردند.

تداوم خشونت‌ها در فلسطین اشغالی و محدود شدن گزینه‌های سفر با هواپیماهای مسافربری دلیل تصمیم پنتاگون برای خارج کردن این نظامیان عنوان شده است.

ساعاتی قبل‌تر شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مقاومت فلسطین توانسته این رژیم را در محاصره هوایی قرار دهد. این رسانه نوشته مقاومت توانسته مسیر تمامی هواپیماهایی که به سمت فرودگاه «بن گوریون» پرواز می‌کردند را تغییر داده و آن‌ها را مجبور به پرواز به سمت سمت کشورهای دیگر کند.

در همین حال فرودگاه بین‌المللی «رامون» در ۲۲۰ کیلومتری جنوب غزه و نزدیک بندر «ایلات» پس از شلیک موشک حماس تعطیل شد و هم اکنون تمامی فرودگاههای اسرائیل به حالت تعطیل درآمده‌اند.

«ابوعبیده سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام، امروز از شلیک موشک میان برد «عیاش» به سمت فرودگاه «رامون» خبر داد و گفت که این موشک برد ۲۵۰ کیلومتری و قدرت تخریب بالایی دارد.

وی همچنین از تمامی شرکت‌های هوایی جهان خواست تا پروازهای خود به مقصد فلسطین اشغالی را لغو کنند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

کابینه امنیتی صهیونیست‌ها نیز شامگاه چهارشنبه برنامه‌های نظامی برای افزایش عملیات‌های تهاجمی به جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در غزه را تصویب کرد.