۰ نفر

پاسخ تند محمودعباس به آمریکا و اسراییل

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۱۱
کد خبر: 527620
پاسخ تند محمودعباس به آمریکا و اسراییل

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن ابراز مخالفت با حمله به فلسطینی‌ها در قدس اشغالی گفت: اسرائیلی‌ها از تمامی حد و مرزها عبور کردند و ما تمام گزینه‌هایمان برای مقابله با حملات مستمر اسرائیل را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمودعباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه‌ای تلویزیونی در ابتدای نشست سران فلسطین در رام‌الله با اشاره به اینکه فلسطینی‌ها خواستار رهایی از اشغالگری و شهرک‌نشین‌ها هستند، اظهار کرد: در حمله اسرائیل حد و مرزها زیر پا گذاشته شدند و اسرائیل به هیچ قانونی احترام نگذاشت.

عباس تاکید کرد: حمله به قدس، پایتخت فلسطین با یورش به فلسطینی‌ها کاملا مردود است.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه گفت: قدس خط قرمز و قلب و روح فلسطین است و تنها با آزادسازی کامل آن صلح، امنیت و ثبات برقرار می‌شود. هرگز بیش از این تحمل نخواهیم کرد و بیش از این صبر نخواهیم کرد، بلکه بیش از آنچه تاکنون، مقاومت کرده‌ایم، تا زمان پیروزی، پایان اشغالگری و آزادی تمامی اراضی اشغالی‌مان و در راس آنها قدس شریف مقاومت خواهیم کرد. قدس پایتخت ابدی کشور فلسطین است و هیچ چیزی به جای آن را نخواهیم پذیرفت.

او افزود: فلسطینی‌ها هرگز عمل انجام شده‌ای را که اشغالگران می‌خواهند در قدس با هدف قرار دادن هویت فلسطین تحمیل کنند، قبول نخواهند کرد.

عباس با اشاره به اینکه مسؤولان فلسطینی در تمامی سطوح برای دفاع از ملت فلسطین اقدام کردند، گفت: امروز تمامی گزینه‌ها برای مقابله با حمله مستمر اسرائیل به ملت‌مان را بررسی خواهیم کرد.

او در پایان نیز خطاب به آمریکا و اسرائیل گفت: دیگر کافی است، از ما دور شوید، ما خاری در چشمانتان باقی خواهیم ماند و هرگز میهن‌مان را ترک نخواهیم کرد، اشغالگری‌تان در کشورمان را نه فردا بلکه امروز پایان دهید.

او افزود: با همه رایزنی‌هایی انجام دادیم و هر روز با آمریکا در تماس هستیم تا به آنها بگوییم کافی است.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه با تقدیر از فلسطینی‌های سراسر این فلسطین اشغالی بابت عملکرد تاریخی‌شان در برابر دشمن اسرائیلی گفت: ما هرگز مرتکب جنایت ۱۹۴۸ و نیز جنایت ۱۹۶۷ (بیرون کردن فلسطینی‌ها از روستاها و شهرهایشان) نشدیم، الشیخ جراح هرگز کنار نمی‌رود و آرام نمی‌شود.

او درباره نشست سران فلسطین نیز گفت: امروز با عنوان قدس، مسجد الاقصی و فلسطین متحد و یکپارچه جمع شدیم، ما باید به تلاش‌هایمان برای توقف حملات علیه ملت‌مان در قدس شریف، نوار غزه و کرانه باختری ادامه دهیم.

عباس تاکید کرد: ملت ما حرف خود را زده‌اند و ما نیز در کنار آنها می‌گوییم که آینده‌ای بدون اشغالگری، جنگ، شهرک‌سازی و شهرک‌نشین‌ها می‌خواهیم. در حملات اخیر اسرائیل تمامی اصول، منشورها و قوانین بین‌المللی نادیده گرفته شده و زیر پا گذاشته شدند، مساله‌ای که از منظر وظایف ملی، قانونی و اخلاقی، گزینه‌های سختی را برای دفاع از حقوق ملت‌مان پیش روی ما قرار می‌دهد.

همچنین رییس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: رژیم اشغالگر می‌خواهد شرایط استعماری موجود در شهر قدس و کل اراضی‌مان را به ما تحمیل کند و برای این منظور دست به جنگی خشونت‌بار و جنایات جنگی و پاکسازی نژادی زده تا هویت فلسطینی و هویت عربی-اسلامی قدس را با سرقت خانه‌ها و املاک، تحریک شهرک‌نشین‌ها و گروهای تروریستی آنها نابود کند.