۰ نفر

مورا و گروسی درباره برجام رایزنی کردند

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۲۳
کد خبر: 527484
مورا و گروسی درباره برجام رایزنی کردند

معاون دبیر کل سرویس خارجی اتحادیه اروپا و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه رایزنی‌ های فشرده و مستمری که در اتریش پیرامون احیای کامل برجام جریان دارد، امروز چهارشنبه در وین دیدار و گفت و گو کردند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «انریکه مورا» معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام را از مسئول سیاست خارجی اتحادیه برعهده دارد امروز (چهارشنبه) در توئیتی نوشت: خرسندم که دوباره با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کردم.

وی با بیان اینکه دو طرف پیرامون آخرین وضعیت مذاکرات برجام در وین رایزنی کردند افزود: از فعالیت‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی، از جمله در مورد برنامه هسته‌ای ایران که این روزها مذاکرات کمیسیون مشترک برجام را آگاه می‌کند، قدردانی می‌کنم.

دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی هفته‌های گذشته در وین، پایتخت اتریش گردهم آمده تا درخصوص رفع تحریم‌های آمریکا و احیای توافق هسته‌ای ایران رایزنی کنند. در نشست روز جمعه کمیسیون مشترک مقرر شد که مذاکرات و رایزنی‌ها به شکل فشرده و با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند. از این رو هر روز جلسات متعدد و مستمری در سطوح مختلف میان اعضای ایران و گروه ١+٤ برگزار می‌شود.

دیروز اعضای گروه چهار به علاوه یک و آمریکا در نشستی بدون حضور ایران موضوع برجام را دنبال کردند.  میخائیل اولیانوف رییس هیات روسیه در مذاکرات برجام روز سه‌شنبه در توئیتی با اعلام این مطلب افزود: در بین جلسات رسمی کمیسیون مشترک برجام، شرکت کنندگان در مذاکرات وین جلسات متعددی را به اشکال مختلف و غیر رسمی در راستای احیای برجام برگزار می‌کنند. 

وی افزود: به عنوان مثال امشب (سه شنبه شب)جلسه‌ای با هیات آمریکایی بدون حضور ایران برگزار شد.

از سویی سید عباس عراقچی رییس هیأت مذاکره‌ کننده ایرانی هم تاکنون چندین جلسه با روسای هیات‌های چین، روسیه، تروئیکای اروپایی و همچنین  انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس خارجی اتحادیه اروپا داشته است. نشست‌های کارشناسی هم به صورت دو جانبه و هم در قالب کار گروه‌های سه‌گانه همچنان ادامه دارد.

عراقچی می‌گوید: چالش و موارد مورد اختلاف کوچک نیست و باید در مورد آن بحث صورت و مذاکره انجام گیرد تا بتوان راه حل هایی درباره آن پیدا کرد. به همین منظور مذاکرات تعطیلی و آخر هفته ندارد و در سطح کار گروه ها مذاکرات ادامه پیدا می کند و اگر لازم باشد شبانه‌ روز کار خواهند کرد. هر زمانی که نیاز باشد برای جمع بندی، حل مشکلات آنها یا به هر دلیل دیگری، کمیسیون مشترک دو باره تشکیل جلسه می دهد.