۰ نفر

حمایت ایران از انتخابات سوریه؛

ظریف با بشار اسد دیدار کرد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۲۴
کد خبر: 527471
ظریف با  بشار اسد دیدار کرد

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که به سوریه سفر کرده است با بشار اسد رییس جمهور سوریه دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا؛ وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابراز خرسندی از تمهیدات دولت سوریه در زمینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و ابراز امیدواری برای برگزاری موفق آن، حمایت جمهوری اسلامی ایران از انتخابات در سوریه را اعلام کرد.

ظریف با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی و در حق مردم بی گناه فلسطین و با محکوم دانستن اقدامات این رژیم برضرورت ورود سازمان های بین المللی و همچنین سازمان همکاری اسلامی در پیگیری حقوق مردم فلسطین و قدس شریف، بر نقش کشور های پیشگام محور مقاومت در این خصوص تاکید کرد.

موضوعات روابط دوجانبه بویژه همکاری‌ها در حوزه های اقتصادی و فرهنگی و همچنین پیگیری گشایش سرکنسولگری های کشورمان در شهرهای حلب و متعاقبا لاذقیه از جمله دیگر موضوعات مطرح شده از سوی دکتر ظریف در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین رییس جمهور سوریه را در جریان آخرین تحولات گفتگوهای وین و همچنین تحرکات منطقه ای جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با دیگر کشورهای منطقه  قرار داد.

بشار اسد رییس جمهور سوریه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از سوریه در جنگ با داعش، انجام این سفر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوریه و همچنین وضعیت سرزمین های اشغالی را با اهمیت خواند و دیدگاه سوریه در موضوعات مورد گفتگو را تشریح کرد.