۰ نفر

میخائیل اولیانوف؛

رایزنی های فشرده در وین برای احیای برجام ادامه دارد

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۱۷
کد خبر: 526951
رایزنی های فشرده در وین برای احیای برجام ادامه دارد

روسای هیات های روسیه، آمریکا و تروئیکای اروپایی امروز (دوشنبه) در پی تأکید صورت گرفته در کمیسیون مشترک برجام در خصوص تسریع روند گفت‌وگوها، پیرامون احیای کامل توافق هسته‌ای ایران رایزنی کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، میخائیل اولیانوف رییس هیات روسیه و نماینده دائم مسکو نزد سازمان های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی از ملاقات با رییس هیات آمریکا و تبادل نظر پیرامون پیشرفت‌های صورت گرفته در مذاکرات برجام و مسیر پیش گفت‌وگو خبر داد.  او مذاکرات با طرف آمریکایی را سازنده و جدی توصیف کرد.

اولیانوف همچنین از دیدار با مدیران سیاسی وزارت امور خارجه انگلیس، فرانسه و المان خبر داد و گفت که طرف‌ها امروز پیرامون اجرای کامل برجام رایزنی کردند.  

نماینده روسیه افزود: ما پیرامون آخرین وضعیت مذاکرات برجام و اختلافاتی که باید برای رسیدن به هدف مشترک حل و فصل شود، گفت‌وگوهای سازنده‌ای را داشتیم.  

این در حالیست که دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی هفته‌های گذشته در وین، پایتخت اتریش گردهم آمده تا در خصوص رفع تحریم‌های آمریکا و احیای توافق هسته‌ای ایران رایزنی کنند. جمعه جلسه اول کمیسیون مشترک از دور چهارم مذاکرات برجام در وین برگزار و مقرر شد رایزنی های کارشناسی و فنی و کار بر روی متن پیش نویس توافق آغاز شود.