۰ نفر

فردا برگزار می شود؛

نشست مقامات اروپایی با محوریت برجام

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۰۰
کد خبر: 526683
نشست مقامات اروپایی با محوریت برجام

وزیران خارجه اتحادیه اروپا در نشستی تحولات منطقه و جهان، ازجمله توافق هسته‌ای ایران را بررسی خواهند کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، وزرای خارجه اتحادیه اروپا درنظر دارند فردا (دوشنبه) در ژنو سوئیس نشستی برگزار و تحولات منطقه و جهان را مورد بحث قرار دهند؛ از‌جمله موارد رایزنی در این نشست توافق هسته‌ای ایران خواهد بود.

«جوزپ بورل» رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، درباره آخرین تحولات در زمینه «توافق برجام و مذاکرات وین، افغانستان، روابط اروپا و روسیه، و همچنین شرایط لبنان» با وزرای خارجه اتحادیه اروپا سخن خواهد گفت.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است فردا در ژنو دور هم جمع شوند تا این نشست را برگزار کنند.

این در حالی است که «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، نیز خواستار تسریع روند مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران شد و گفت: «ما ۴ دور از گفت‌وگو‌های وین را آغاز کرده‌ایم تا برجام را به زندگی برگردانیم. هیچ ضرب‌الاجلی وجود ندارد، اما به‌عنوان هماهنگ‌کننده، احساس فوریت خاصی می‌کنم.»

جمعه هفته گذشته چهارمین نشست کمیسیون برجام در وین انجام شد و منابع خبری از آغاز رایزنی‌های فنی برای نگارش پیش‌نویس توافق خبر دادند. این نشست در گراند هتل وین در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امورخارجه ایران و گروه ۱+۴ برگزار شد.

«جو بایدن» رییس ‌جمهور آمریکا، پیش از این با بیان آن‌که ایران در مذاکرات وین جدی است، گفته بود «این که تا چه اندازه ایرانی‌ها بخواهند اقدام کنند و این جدیت تا چه اندازه است، موضوع متفاوتی است.»