۰ نفر

سفارت جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد؛

تکذیب تردد کامیون های ایران در قره باغ

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۰۰
کد خبر: 526651
تکذیب تردد کامیون های ایران در قره باغ

سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو تردد کامیونهای ایران حامل کالا در قره باغ را تکذیب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، به دنبال انتشار برخی تصاویر در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با  حضور کامیون‌های ایرانی حامل کالا  در قره باغ، سفارت جمهوری اسلامی ایران در «باکو»، پایتخت جمهوری آذربایجان این موضوع را تکذیب کرد.

به نوشته خبرگزاری «ترند نیوز» سفارت ایران در  باکو روز یکشنبه  ارسال هرگونه کالا از سوی کامیون‌های ایران به قره باغ از مسیر لاچین را رد کرد. سفارت ایران تاکید کرده است که فیلم‌های منتسب به حضورکامیون‌های ایران در قره باغ در شبکه‌های اجتماعی نادرست است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران افزود، در دوره‌ای که روابط بین دو کشور دوست و برادر در حال توسعه است، گروه‌هایی که تمایل به توسعه این روابط ندارند، چنین اطلاعات بی اساس و دروغی را منتشر می‌کنند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان  بعد از ۴۴ روز درگیری در قره‌باغ کوهستانی با وساطت روسیه ۲۴ آبان (نهم نوامبر) ، بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند. براساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین تخلیه کرده و مسیر زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

 «الهام علی اف» رییس جمهور جمهوری آذربایجان  نیز در سخنانی به نشانه دوستی با ایران چندی قبل  از مودت و دوستی بین باکو تهران خبر داد.

وی با حضور در مرز با ایران در این باره گفت:«مرز  جمهوری آذربایجان و ایران مرز دوستی است. حفاظت از این مرز برای توسعه روابط با ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است. ما از جهات دیگر با جمهوری اسلامی ایران مرز داریم و این مرز به معنای واقعی کلمه مرز دوستی و همکاری است. شهروندان هر دو کشور با عبور از مرز از این امر بهره مند می‌شوند. در عین حال ، حجم روزافزون محموله‌ها بیانگر توسعه روابط جمهوری آذربایجان و ایران است.»