۰ نفر

واشنگتن؛

تاکنون هیچ توافقی در وین صورت نگرفته است

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۵۵
کد خبر: 525952
تاکنون هیچ توافقی در وین صورت نگرفته است

یک مقام مسئول در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد در مذاکرات وین، در مورد هیچ چیز توافقی صورت نگرفته و همچنان کار‌های زیادی باقی مانده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک مقام مسئول در وزارت خارجه آمریکا در سخنانی درباره مذاکرات هسته‌ای در کمیسیون مشترک برجام در وین اعلام کرد: آنچه را که ایران برای پای‌بندی به تعهدات خود در توافق هسته‌ای باید انجام دهد را می‌دانیم و متوجه هستیم که خودمان باید چه کاری را انجام دهیم.

این مقام مسئول مدعی شد: «برای سناریوی عدم بازگشت ایران به توافق هسته‌ای آمادگی داریم، اما نمی‌خواهیم این اتفاق روی دهد.»

این مقام مسئول وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه «در دور اخیر مذاکرات گام‌هایی که باید برای بازگشت به توافق هسته‌ای برداشته شود، بیشتر مشخص شد»، اظهار داشت: «موضوع آمریکایی‌های زندانی در ایران را مطرح کردیم، اما به توافقی در مورد آن‌ها دست نیافتیم.»

‌این مقام آمریکایی مدعی شد: «نمی‌خواهیم که یک توافق هسته‌ای جدید ابداع کنیم، بلکه می‌خواهیم همان توافق سال ۲۰۱۵ احیا شود.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه : «تا این لحظه در مذاکرات وین، در مورد هیچ چیز توافقی صورت نگرفته و همچنان کار‌های زیادی باقی مانده است»، اعلام کرد: «در مراحل پایانی مذاکرات قرار نداریم و معتقدم ایران می‌داند که باید چه کار کند.»

این مقام آمریکایی مدعی شد: «می‌خواهیم پس از رسیدن به تفاهماتی در مورد توافق هسته‌ای، در مورد بهبود آن هم با ایران صحبت کنیم. می‌خواهیم با ایران در مورد مسائلی مانند موشک‌های بالستیک و کاهش تنش در منطقه صحبت کنیم.»

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز پیش از این مدعی شد مذاکره کنندگان آمریکایی هنوز از آمادگی ایران برای توافق باخبر نیستند.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: «مذاکره کنندگان آمریکایی هنوز نمی‌دانند که آیا ایران مایل به انجام معامله‌ای برای پایان دادن به برنامه هسته‌ای خود هست یا نه. واشنگتن به بازیابی توافق هسته‌ای ایران متعهد است و آن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بود که در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد. مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی از آن زمان در وین با هدف بازگشت طرفین صورت گرفته است.»