۰ نفر

وزارت امور خارجه آمریکا؛

هیأتی از مقام‌های آمریکایی راهی منطقه شدند

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۱:۱۲
کد خبر: 524756
هیأتی از مقام‌های آمریکایی راهی منطقه شدند

تعدادی از مقام‌های آمریکایی از وزارت خارجه آمریکا و دفاع و شورای امنیت ملی، از امروز راهی منطقه شدند تا با مقام‌های اماراتی، اردنی، مصری و سعودی درباره موضوعات منطقه‌ای گفت‌وگو کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، هیأتی از مقام‌های آمریکا از امروز به منطقه غرب آسیا سفر می‌کنند تا با مقام‌های چند کشور در این منطقه دیدار کنند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، این هیأت آمریکایی شامل مقاماتی از وزارت خارجه، وزارت دفاع و شورای امنیت ملی بوده و سفر آنها به منطقه تا روز 7 مه (18 اردیبهشت) به طول خواهد انجامید.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این تیم از مقامات، به ابوظبی، عمان، قاهره و ریاض سفر خواهند کرد و با مقام‌های ارشد این کشورها دیدار می‌کنند.

این هیأت آمریکایی شامل این مقامات هستند: «درک چولت» مشاور وزارت امور خارجه، «برت مک‌گورک» هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا، «جوی هود» سرپرست معاونت وزارت امور خارجه در امور خاور نزدیک و «دانا استرول»  دستیار معاون وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه، این مقام‌ها با مقام‌های ارشد دولتی امارات، اردن، مصر و عربستان سعودی دیدار کرده و بر روابط دیرینه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی میان آمریکا و شرکای منطقه‌ای تاکید خواهند کرد.

در این بیانیه ضمن اشاره به محور دیدارها و گفت‌وگوهای مقام‌های آمریکایی با مقام کشورهای مختلف، اشاره شده است که در ریاض، آمریکا بر حمایت از امنیت عربستان سعودی تاکید کرده و درباره دیپلماسی برای رسیدن به راه حلی صلح‌آمیز برای درگیری‌های یمن گفت‌وگو خواهند کرد.

مقام‌های آمریکایی درباره موضوعات حقوق بشری و تلاش‌های عربستان سعودی برای نوین سازی و متنوع سازی اقتصاد خود صحبت خواهند کرد.