۰ نفر

در ادامه مذاکرات وین؛

پوتین: امیدواریم که برجام به چارچوب اصلی بازگردد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۵۸
کد خبر: 524451
پوتین: امیدواریم که برجام به چارچوب اصلی بازگردد

رییس جمهور روسیه نسبت به احیای کامل برجام در چارچوب اولیه آن ابراز امیدواری کرد و از اهمیت ایران به عنوان یکی از همسایگان دریای خزر سخن گفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد که هرچیزی در رابطه با برجام دوباره به چارچوب قبلی آن بازگردد.

وی با بیان اینکه ایران یکی از پنج کشور حاشیه دریای خزر است؛ خطاب به شورای امنیت ملی روسیه افزود: امروز درباره یک موضوع مهم یعنی وضعیت منطقه دریای خزر صحبت می‌کنیم. نیازی نیست که دوباره تاکید کنیم این موضوع چقدر برای روسیه اهمیت دارد. این همچنین به مساله فعالیت‌های اقتصادی و تعاملات با شرکا و متحدان نزدیک ما نیز تعمیم داده می‌شود.

پوتین با بیان اینکه اکنون بسیاری از مسائل در خصوص برنامه هسته‌ای ایران در حال برطرف شدن است، افزود: امیدوارم که همه چیز مرتبط با برجام، در چارچوب قبلی احیا شود و بتوانیم روابط همه‌جانبه‌ای را با تمام اعضای باشگاه [دریای] خزر برای اجرای همه برنامه‌هایی که در نظر داریم، ایجاد کنیم.

پیشتر نیز، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین، در یکی از پیام‌های توئیتری اش گفته بود: رایزنی‌ها نشان داد که مشارکت‌کنندگان، هدف یکسانی دارند که عبارت است از احیای کامل توافق هسته‌ای در شکل اصلی آن. در همین راستا، تصمیم گرفته شده که روند کار تسریع شود.