۰ نفر

در دیدار مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن؛

ظریف خواستار پایان جنگ و رفع محاصره یمن شد

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۳۷
کد خبر: 524090
ظریف خواستار پایان جنگ و رفع محاصره یمن شد

وزیر امورخارجه کشورمان با وزیر امورخارجه عمان دیدار و از ایفای نقش مثبت این کشور در موضوعات مرتبط با جمهوری اسلامی ایران قدر دانی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در چارچوب سفر به کشورهای منطقه به عمان سفر کرده است بعد از ظهر امروز با بدر بن حمود البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان دیدار و در خصوص  روابط دوجانبه و تحولات منطقه به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

ظریف در این دیدار با مرور بر موضوعات مهم روابط دو کشور در حوزه های سیاسی،  اقتصادی و مسائل منطقه، از تلاش سلطنت عمان در ایفای نقش مثبت در موضوعات مرتبط با جمهوری اسلامی ایران قدر دانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از روند مثبت بوجود آمده در حوزه همکاری های اقتصادی و تجاری،  بر ضرورت پیگیری و اجرای مصوبات کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید و با توجه به برگزاری دور نوزدهم این کمیسیون در آینده نزدیک، ابراز امیدواری کرد همکاری های دو کشور در این حوزه با مکانیسم های مورد توافق برای حصول به سطح مطلوب تری از همکاری های اقتصادی و تجاری از تحرک مطلوب تری برخوردار شود.

بدر بن حمود البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از همکاری‌های دوکشور در حوزه های مختلف، گسترش همکاری های دو کشور را خواستار گردید.

همکاری در حوزه های حمل و نقل و ترانزیت، در سطوح دو جانبه و چند جانبه، همکاری های قضایی،  استرداد مجرمین و تبادل زندانیان، از دیگر موضوعات مورد گفتگوی دو وزیر امور خارجه در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه با ابراز تاسف از شرایط ۶ ساله جنگ تحمیلی به مردم یمن، خواستار پایان جنگ و رفع محاصره این کشور شد.

 محمد جواد ظریف که در عمان به سر می برد با محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

 وزیر امور خارجه در این دیدار با ابراز تاسف از شرایط ۶ ساله جنگ تحمیلی به مردم یمن، پایان جنگ و رفع محاصره از این کشور را خواستار شد.

 ظریف بار دیگر دیدگاه کشورمان مبنی بر راه حل سیاسی به عنوان تنها راه حل بحران یمن را مورد تاکید قرار داد و حمایت ایران از برقراری آتش بس و گفت وگوهای یمنی- یمنی را مورد تصریح قرار داد.

محمدعبدالسلام نیز در این دیدار از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن قدردانی کرد و ظریف را در جریان آخرین تحولات یمن قرار داد.