۰ نفر

ماجرای ناپدید شدن بویینگ ارمنستانی در آسمان ایران

۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۳:۳۹
کد خبر: 522777
ماجرای ناپدید شدن بویینگ ارمنستانی در آسمان ایران

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ فلای ارمنیا پس از رفع نقص فنی در ایران، امروز فرودگاه مهرآباد را به مقصد ایروان ترک کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمدحسن ذیبخش اظهار داشت: ۲۱ فوریه ۲۰۲۱ برابر با سوم اسفند ۱۳۹۹، یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی فلای ارمنیا به علامت ثبت EK-FAA در حال پرواز از فرودگاه استونی به مقصدی در امارات متحده عربی، به علت نقص فنی و پس از اعلام فرود اضطراری، در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.

وی با اشاره به جوسازی رسانه‌های بیگانه مبنی بر ناپدید شدن هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ فلای ارمنیا در آسمان ایران، افزود: اقدامات لازم به منظور رفع نقص فنی بر روی هواپیمای مذکور که به دلیل فنی و به صورت برنامه‌ریزی نشده در فرودگاه مهرآباد به زمین نشسته بود، توسط تیم فنی کشور ارمنستان و با مساعدت‌های سازمان هواپیمایی کشوری ایران و هماهنگی مستمر با هواپیمایی کشوری ارمنستان به عمل آمد.

ذیبخش تصریح کرد: با توجه به اینکه مسئولیت ایمنی هواپیماها برعهده کشور ثبت کننده است با تأیید هواپیمایی کشوری ارمنستان مبنی بر مجاز و ایمن بودن انجام پرواز از تهران به ایروان مجوز پرواز هواپیمای فوق صادر شد.

وی ادامه داد: بر این اساس ساعت ۱۸:۳۰ امروز مورخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ فرودگاه مهرآباد را ترک کرد و از فضای پروازی کشور خارج شد و هم اکنون در فرودگاه ایروان به زمین نشست.