۰ نفر

سفیر اسرائیل: از بازگشت آمریکا به برجام نگرانیم

۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۰۴
کد خبر: 522723
سفیر اسرائیل: از بازگشت آمریکا به برجام نگرانیم

گیلعاد اردان سفیر اسرائیل در آمریکا گفت: این برای اسرائیل یک خطر موجودیتی محسوب می‌شود و به همین جهت نیز هست که اسرائیل خود را به هیچ قراردادی که امنیت این دولت را به خطر می‌اندازد، پایبند نمی‌دارد و من این امر را به آگاهی کشورهای عضو شورای امنیت نیز رسانده‌ام.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، سفیر اسرائیل در ایالات متحده در مصاحبه ای گفت که اسرائیل مخالفتی ندارد با این که ایالات متحده و دیگر قدرت های بزرگ، با ایران به توافق برسند، بلکه نگرانی اسرائیل آن است که مبادا توافق هایی به دست آید که امنیت اسرائیل را به خطر بیاندازد و تل آویو حق دارد از امنیت سرزمین و شهروندان خود دفاع کند.

 گیلعاد اِردان که سفیر اسرائیل در سازمان ملل نیز به شمار می رود، گفت که دولت ایالات متحده نیز این حق اسرائیل در دفاع از امنیت خود را می پذیرد و به آن احترام می گذارد.

با این همه وی تاکید کرد که اسرائیل می کوشد در عملیات و تصمیم گیری های خود به حداکثر هماهنگی با دولت واشنگتن برسد.

گیلعاد اردان گفت که اختلاف نظر اسرائیل و ایالات متحده بر سر اصول و هدف ها نیست، بلکه بحث بین آن ها بر این نکته متمرکز است که چگونه و با چه شیوه ای می توان به این هدف ها دست یافت.

سفیر اسرائیل در ایالات متحده در ادامه گفت که بحث در آن است که ایالات متحده می خواهد برخی از تحریم ها علیه ایران را برچیند و به توافقی باز گردد که از ابتدا یک توافق بد بوده است.

اِردان گفت که نگرانی اسرائیل، از بازگشت آمریکا به چنین پیمانی است که کاستی های بسیار و خطرناک امنیتی زیادی دارد.

سفیر اسرائیل، همچنین در یک پیام ویدیویی که در شبکه های اجتماعی انتشار یافت، توضیح داد که به اعضای شورای امنیت نیز گفته است که اسرائیل در خاورمیانه و جهان از وضع خاصی برخوردار است و اسرائیل یگانه دولت جهان است که ایران علنا آن را به نابودی تهدید می کند.

گیلعاد اردان گفت: این برای اسرائیل یک خطر موجودیتی محسوب می شود و به همین جهت نیز هست که اسرائیل خود را به هیچ قراردادی که امنیت این دولت را به خطر می اندازد، پایبند نمی دارد و من این امر را به آگاهی کشورهای عضو شورای امنیت نیز رسانده ام.