۰ نفر

با اشاره به حادثه اخیر در نطنز؛

چین خواستار افزایش سرعت مذاکرات برجام شد

۲۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۸:۲۶
کد خبر: 520819
چین خواستار افزایش سرعت مذاکرات برجام شد

نماینده چین در کمیسیون مشترک برجام، پس از اتمام نشست روز پنجشنبه با اشاره به حادثه اخیر در نطنز گفت، مذاکرات احیای برجام باید سریع‌تر دنبال شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «وانگ گان» نماینده دائم چین در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: «فکر می‌کنیم این تحولات، اعتقاد ما را تقویت کرد که آنچه اکنون به‌عنوان اولویتی مهم مورد نیاز است، این است که از عوامل مخرب فاصله گرفته و در اینجا مذاکرات را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.»

نشست کمیسیون مشترک برجام که از ساعت پانزده امروز (پنجشنبه) در گرندهتل وین آغاز شده بود، دقایقی پیش پایان یافته و قرار شد گفت‌وگوهای فنی در نشست‌های کارشناسی ادامه یابد.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه ۲۴ فروردین به منظور شرکت در این نشست در رأس هیأتی از جمله نمایندگان وزارت نفت، سازمان انرژی اتمی و بانک مرکزی وارد وین شد.

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز یکشنبه از وقوع حادثه‌ در بخشی از شبکه توزیع برق تأسیسات غنی‌سازی نطنز خبر داد و گفت: «خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است».

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اتفاق روز گذشته اظهار داشت: «اتفاق ناگواری که در نطنز رخ داد و بارها رژیم صهیونیستی از قبل می‌گفت و این روزها هم از منابع متعدد شنیده می‌شود که تایید می‌کنند که این رژیم پشت این داستان بوده است.»