۰ نفر

نماینده اتحادیه اروپا:

اعضای برجام آماده پیشرفت در مذاکرات هستند

۲۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۵۹
کد خبر: 520816
اعضای برجام آماده پیشرفت در مذاکرات هستند

معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده نشست‌ کمیسیون مشترک برجام، بیان داشت که به رغم حادثه هفته گذشته در سایت هسته‌ای نطنز و تصمیم مقابله‌ای ایران برای غنی‌سازی ۶۰ درصد، اعضای برجام همچنان آمادگی‌ دارند تا مذاکرات پیشرفت کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «انریکه مورا» روز پنجشنبه در توئیتی افزود که اعضای برجام در راستای اهداف سابق یعنی، الحاق دوباره آمریکا به برجام و اجرای کامل این توافق، سرگرم رایزنی هستند.

نشست کمیسیون مشترک برجام که از ساعتی پیش در گرندهتل وین آغاز شده بود، دقایقی پیش پایان یافته و قرار شد گفت‌وگوهای فنی در نشست‌های کارشناسی ادامه یابد.

نشست‌های دو گروه کارشناسی که از هفته گذشته به طور موازی جهت رایزنی‌های فنی در دو حوزه رفع تحریم و مسائل هسته‌ای آغاز به کار کرده اند، ادامه خواهند یافت.  نتایج نشست های این دو گروه کارشناسی در حوزه جنبه‌های فنی  مربوط به رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای، به کمیسیون مشترک اعلام می‌شود.

در ابتدای نشست امروز کمیسیون مشترک، عباس عراقچی رییس هیأت ایرانی، ضمن محکوم کردن خرابکاری اخیر در تاسیسات نطنز و گلایه شدید از واکنش ضعیف کشورهای اروپایی به این حادثه، تأکید کرد که اعضای برجام باید یکصدا و بدون ملاحظات سیاسی، این اقدام را که مصداق تروریسم هسته ای و تخطی فاحش از قوانین بین‌المللی است، محکوم و تقبیح نمایند.

عراقچی تاکید کرد که هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی به دنبال مذاکرات فرسایشی و اتلاف وقت نیست و تاکید دارد که گفت‌وگوها در چارچوبی مشخص و در زمانی قابل قبول انجام گیرد.