۰ نفر

به بهانه‌‌های مختلف؛

آمریکا ۴۶شخص و نهاد روسی را تحریم کرد

۲۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۵۰
کد خبر: 520805
آمریکا ۴۶شخص و نهاد روسی را تحریم کرد

دولت آمریکا ۴۶ شخص حقیقی، نهاد و شرکت روسی را به بهانه‌های مختلف شامل آنچه «دخالت در انختابات آمریکا»، «اشغال شبه‌جزیره کریمه» و «فعالیت‌های سایبری شرورانه» خوانده شده است، تحریم و حکم اخراج ۱۰ دیپلمات روس از خاک آمریکا را صادر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، دولت آمریکا روز پنج‌شنبه در اقدامی که می‌تواند به بحرانی جدید در روابط واشنگتن-مسکو منجر شود، 46 شخص حقیقی، نهاد و شرکت روسی را به بهانه‌‌های مختلف تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که نام 16 نهاد و 16 شخص حقیقی روسی از امروز به فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری به شمار می‌رود، اضافه شده است.

علاوه بر این، 3 نهاد و 5 شخص حقیقی روسی به بهانه نقش داشتن در اشغال شبه‌جزیره کریمه (به زعم آمریکا) و نام 6 شرکت روسی نیز به بهانه «فعالیت‌های سایبری شرورانه» هدف تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته‌اند.

دولت آمریکا امروز علاوه بر وضع تحریم‌های جدید علیه این اشخاص، نهادها و شرکت‌های روسی، حکم اخراج 10 دیپلمات روس از خاک آمریکا را نیز صادر کرد.