۰ نفر

در گرند هتل وین؛

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و‌ ۱+۴ آغاز شد

۲۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۰۵
کد خبر: 520790
نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و‌ ۱+۴ آغاز شد

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های مذاکره‌کننده ایران و ۱+۴ در گرند هتل وین آغاز شد.

به گزارش  اقتصادآنلاین ، هیأت ایرانی به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان و با حضور نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت نفت، بانک مرکزی و سازمان انرژی اتمی در این نشست حضور دارد. ریاست این نشست بر عهده انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا است و نمایندگان چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان دیگر شرکت‌کنندگان در این نشست هستند.

بر اساس این گزارش عراقچی که ریاست هیات ایران را بر عهده دارد، پیش از نشست کمیسیون مشترک بار دیگر با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در آستانه آغاز مذاکرات در وین، تعداد انگشت‌شماری از اعضای گروهک‌های ضد انقلاب از جمله منافقین و سلطنت‌طبان در گروه‌های مجزا با حضور در برابر هتل میزبان مذاکرات ایران و ۱+۴ با سر دادن شعار و هتاکی خواستار توقف این گفت‌وگوها شدند.

نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی نیز در این نشست حضور دارند.

در این دور از گفت‌وگوها رایزنی‌های فنی در قالب نشست‌های کارشناسی در دو حوزه رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای انجام می گیرد. به روال معمول، در حاشیه این نشست، دیدارهایی به صورت دوجانبه با روسای دیگر هیأت‌های حاضر در گفت‌وگوها برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، این مذاکرات صرفا در چارچوب برجام و با شرکت نمایندگان ایران و ۱+۴ برگزار می‌شود.

سید عباس عراقچی پیش از شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام با اشاره به رایزنی های فشرده با هیاتهای حاضر در وین در دو روز اخیر گفت: جلسه کمیسیون مشترک امروز مجدداً آغاز به کار خواهد کرد و مجدداً کار را به شکل رسمی تر شروع می‌کنیم و امیدواریم کارگروه ها بتوانند در اسرع وقت به موقع تشکیل جلسه دهند و روند را طی کنیم.

رییس تیم مذاکره کننده ایران در نشست وین اظهار کرد: همان‌طور که قبلاً گفتیم به دنبال مذاکرات فرسایشی و مذاکراتی که فقط زمانبر بوده و هدف آن فقط مذاکره برای مذاکره باشد به هیچ وجه نیستیم و این را امروز به روشنی خواهیم گفت و در این مسیر هم حرکت خواهیم کرد.

عراقچی تصریح کرد: اگر مذاکرات به سمت سازنده که ما انتظار داریم پیش برود طبیعتاً ادامه پیدا می کند در غیر این صورت با آن برخورد خواهد شد.