۰ نفر

پس از گذشت یک سال از دستگیری؛

دانمارک اعضای گروهک الاحوازیه را گناهکار شناخت

۲۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۰۵
کد خبر: 520789
دانمارک اعضای گروهک الاحوازیه را گناهکار شناخت

دادستانی دانمارک اعضای یک گروه تروریستی را به همکاری با دستگاه‌های اطلاعاتی عربستان در تامین مالی و ترویج تروریسم در ایران متهم کرد.

به گزارش رویترز، دادستان کل دانمارک سه عضو گروه تروریستی موسوم به "الاحوازیه" را به همکاری با دستگاه‌های اطلاعاتی عربستان سعودی در "تامین مالی و ترویج تروریسم" در ایران متهم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سه عضو گروه تروریستی الاحوازیه در فوریه سال گذشته دستگیر شدند و از آن زمان تاکنون در بازداشت به سر می‌برند.

مدتی پس از حمله گروه تروریستی الاحوازیه به رژه نظامی در اهواز که در سال 1397 اتفاق افتاد، دانمارک این افراد را بازداشت کرده بود.

صبح شنبه 31 شهریور ماه 1397 و همزمان با رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور بود که خبر حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز در رسانه‌ها منتشر شد؛ 5 تروریست مسلح که با پوشش لباس مبدل نظامی در جمع مردم حضور یافته بودند به سوی مردم و نیروهای نظامی رژه رونده شلیک کرده و درنهایت نزدیک به یکصد نفر را شهید و یا مجروح کردند که با واکنش فوری نیروهای امنیتی هر 5 تروریست در دم به هلاکت رسیدند.

لیز نیلاس دادستان دانمارکی پرونده در این باره گفت: در این پرونده افرادی به صورت غیرقانونی اقداماتی اطلاعاتی انجام داده‌اند و از دانمارک به ترویج و همچنین تامین مالی تروریسم در دیگر کشورها پرداخته‌اند و دانمارک اجازه چنین اقداماتی در خاکش را نمی‌دهد.

دادگاه از 29 آوریل (9 اردیبهشت) آغاز می‌شود و این متهمان که بیش از یک سال است در بازداشت به سر می‌برند، احتمالا تا 12 سال به زندان محکوم می‌شوند.