۰ نفر

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد؛

دعوت «بایدن» از «پوتین» برای دیدار دوجانبه

۲۶ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۰۴
کد خبر: 520670
 دعوت «بایدن» از «پوتین» برای دیدار دوجانبه

وزیر خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور از همتای روس خود دعوت کرده تا «در هفته های آینده» با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، روز سه شنبه رؤسای جمهور روسیه و ایالات متحده پیرامون طیف متنوعی از موضوعات از جمله «قصد واشنگتن و مسکو برای پیگیری یک گفتگوی راهبردی و با ثبات پیرامون طیفی از موضوعات» به طور تلفنی گفتگو کردند و بایدن پیشنهاد دیداری دو جانبه و حضوری ظرف ماههای آینده را مطرح کرد.

«آنتونی بلینکن» در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل با ادعای اینکه واشنگتن برخورداری از روابطی باثبات و قابل پیش بینی با روسیه را ترجیح می‌دهد، گفت که جو بایدن از همتای روس خود، ولادیمیر پوتین، دعوت کرده که «ظرف هفته‌های آینده» با یکدیگر دیدار کنند.

بنا به گفته بلینکن، روابط قابل پیش بینی و باثبات با مسکو، نیازمند خطوط ارتباطی معین و تبادل دیدگاهها پیرامون طیف وسیعی از موضوعات است.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز در جریان نشست خبری روزانه خود با تأکید بر پایبندی واشنگتن به پیگیری روابطی قابل پیش بینی و باثبات با روسیه افزود که ایالات متحده این هدف را در نشست آتی بایدن- پوتین دنبال خواهد کرد.

ساکی در این باره گفت: «هدف ما به عنوان [دولت] ایالات متحده داشتن روابطی قابل پیش بینی با روسیه، و تثبیت این روابط است و مسلماً مذاکره و نشست یک فرصت برای بحث و گفتگو پیرامون حوزه های مورد توافق است».