۰ نفر

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادآنلاین در خصوص حادثه نطنز؛

فرد خائن به ملت شناسایی و هویت آن مشخص شده است

۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰
کد خبر: 520147
فرد خائن به ملت شناسایی و هویت آن مشخص شده است

سخنگوی دولت با اشاره اینکه ایران در دام عملیات تحریکی دشمن در حادثه نطنز قرار نمی گیرد و تحریم های را شکست خواهد داد، گفت:فرد خائن به ملت در حادثه نطنز شناسایی و هویت آن مشخص شده است اقدامات لازم در این خصوص در دست پیگیری است.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی ربیعی  در پاسخ به پرسش اقتصادآنلاین در خصوص جزییات حادثه روز یکشنبه در مجتمع نظنز و حجم خسارات آن گفت: روز یکشنبه خرابکاری در کانال کابل های برق رسان به سامانه ماشین‌های سانتریفیوژ رخ داد. این یک حمله بیرونی نبوده و محل خرابکاری نیز کاملا مشخص شده است. خسارت وارد شده به سرعت قابل رفع و جبران است و پرسنل غیور سازمان انرژی اتمی در حال تلاش شبانه روزی هستند .مقرر شد به جای سانتیفیوژهای IR1 از سانتیفیوژهای IR6 مجددا نصب شود. قطعا هدف این تخریب‌ها از کار انداختن سانتیفیوژها بوده است و من امروز اعلام می کنم براساس یک تصمیم ملی و یک خواست مدنی چرخ سانتریفیوژهای ما برای همیشه خواهد چرخید، هر روز بهتر از دیروز.

او در ادامه افزود: هدف اصلی این خرابکاری سیاسی است تا نگذارند دستیابی مردم ایران به حقوق خود در عرصه جهانی به ثمر بنشیند .تجربه به ما نشان می دهد هرگاه در عرصه جهانی گامهای موثری را بر می داریم دشمن استراتژیک ایران و مردم ایران کینه‌توزانه علیه منافع ملت به اعمال تروریستی ناجوانمردانه دست می زند. هدف این گونه تخریب‌ها هم حمله به توانایی‌های فنی و هم حمله به توانایی‌های سیاسی ایران است. آنها به دنبال تضعیف روحیه جوانان غیور در صنعت هسته‌ای و ایجاد یاس و ناامیدی در مردم هستند.

ربیعی با اشاره به واکنش های احتمالی ایران در این خصوص گفت: ما قطعا پاسخ محکم خواهیم داد. ایران در این گونه اقدامات، استراتژی پاسخ سه گانه را دنبال می کند. اول حق خود را برای اقدام علیه عاملین و آمرین و مباشرین محفوظ دانسته و این افراد مجازات خواهند شد. کانون این پاسخ نیز در سرزمین متجاوز خواهد بود.

او در ادامه افزود: پاسخ دوم ما پیشرفت و گسترش فعالیت های صلح آمیز هسته‌ای در کشور است .پاسخ سوم در در عرصه سیاسی است. با عقب راندن تحریم‌ها و تلاش مضاعف برای کسب حقوق ملت ایران اهداف تروریست‌ها را ناکام خواهیم گذاشت. ما در دام عملیات تحریکی دشمن ایران قرار نمی گیریم، به مسیر درست خود در عرصه بین المللی ادامه داده، تحریم را خواهیم شکست و به تامین و گسترش صلح و امنیت جهان و منطقه کمک خواهیم کرد، اجازه نمی دهیم زندگی ننگین شما که مثل انگل فقط در فضای ناامن ممکن است ادامه پبدا کند. شواهدی بسیار قوی از دست داشتن رژیم صهیونیستی در این حادثه وجود دارد. اول آنکه مقامات این رژیم از ترس پاسخ قاطع ایران با اظهارات دو پهلو شادمانی می کنند.

ربیعی گفت: دوم اینکه خوشبختانه وزارت اطلاعات و متخصصان ضد جاسوسی ما در ماه‌های گذشته و پس از شهادت شهید فخری زاده چندین تیم ترور و خرابکاری وابسته به سرویس های امنیتی اسرائیل را دستگیر و هم اکنون پرونده این افراد در مراحل بررسی قضایی قرار گرفته است. در این حادثه هم فرد خائن به ملت شناسایی و هویت آن مشخص شده است و اقدامات لازم در دست پیگیری است.