۰ نفر

نامه‌ای به گروسی در پی حادثه نطنز ارسال شد؛

واکنش نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی به حادثه نطنز

۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۲۷
کد خبر: 519999
واکنش نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی به حادثه نطنز

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: از مدیرکل آژانس خواسته شده است تا ضمن اتخاذ موضعی شفاف در خصوص حمله به نطنز، این اقدام تروریستی را محکوم کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین، در گفتگو با برنامه تلویزیونی پرونده ویژه، توضیحاتی را در خصوص برنامه ایران برای واکنش به خرابکاری در مرکز غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز ارائه کرد.

غریب آبادی گفت: مسؤولیت این خرابکاری برعهده رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

وی هدف از این خرابکاری‌ها را از جمله تضعیف روحیه و تلاش‌های دانشمندان هسته‌ای خواند و افزود: تجربه نشان داده که ایران اسلامی پس از این اقدامات مذبوحانه، قوی‌تر از قبل ظاهر شده است.

نماینده دائم کشورمان نزد آژانس بین المللی انرژی اتمی با تاکید بر این که غنی سازی در نطنز متوقف نشده است، گفت: فرایند جایگزینی ماشین‌های آسیب دیده بلافاصله آغاز و ماشین‌های جدید نیز در این مجموعه نصب خواهند شد.

غریب آبادی ادامه داد: علاوه بر این، در واکنش به این اقدام خرابکاری، چند اقدام فنی مهم دیگر نیز برنامه ریزی شده که این هفته به اطلاع آژانس خواهند رسید.

سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین از ارسال نامه‌ای به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این خصوص خبر داد و گفت: از وی خواسته شده تا ضمن اتخاذ موضعی شفاف در این زمینه، این اقدام تروریستی را محکوم کند.

در همین حال، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، با بیان اینکه حادثه دیروز در مجتمع غنی‌سازی شهید «احمدی روشن»، خللی در غنی‌سازی ایجاد نکرده گفت: برق اضطراری مجتمع امروز وصل شده و بقیه امور هم پیش خواهد رفت.

وی افزود: تا چند روز آینده، به‌سرعت سانتریفیوژهای آسیب‌دیده با سانتریفیوژهای با توان بیشتر جایگزین خواهند شد. در کوتاه‌ترین زمان، سایت نطنز با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر به کار خود ادامه می‌دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آن‌ها در گزارش‌های خود گفته‌اند که فعالیت‌های هسته‌ای ما را در نطنز ۹ ماه عقب انداخته‌اند، اما تاکید می‌کنم بخش قابل توجهی از خرابکاری‌های دشمن جبران خواهد شد و این کاروان از حرکت بازنخواهد ایستاد.