۰ نفر

در بیانیه‌ نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا؛

عفو بین‌الملل گزارشی از آثار مخرب تحریم‌ها بر زندگی مردم ایران تهیه کند

۲۰ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۰۴
کد خبر: 519107
عفو بین‌الملل گزارشی از آثار مخرب تحریم‌ها بر زندگی مردم ایران تهیه کند

نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه کادر بهداشت و سلامت ایران زیر فشار کمرشکن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بار مقابله با همه‌گیری را نیز به دوش کشیدند و بیشترین تلفات را در مقیاس جهانی متحمل شدند اعلام کرد: از عفو بین‌الملل درخواست می‌کنیم که گزارشی درباره آثار مخرب تحریم‌های غیرقانونی امریکا بر زندگی بیش از ۸۰میلیون ایرانی تهیه کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: همانطور که اگنس کالامار به درستی در گزارش عفو بین‌الملل اشاره کرده است: «همه‌گیری کووید۱۹ ناتوانی جهان برای همکاری موثر هنگام بروز نیازهای جدی جهانی را به شکل زننده‌ای آشکار کرده است».
در سال گذشته، مردم ایران، در عین دست و پنجه نرم‌ کردن با گسترش سریع ویروس، به واسطه تحریم های غیرقانونی امریکا، با انسداد سرمایه‌های خود در بانک های خارجی و قطع دسترسی به کانال‌های بانکی جهانی جهت پرداخت اقلام پزشکی روبرو بوده اند.
در این خصوص، توجه به این نکته لازم است که ایران به منظور تقویت اقتصاد خود با هدف تامین نیازهای مردم در حوزه پزشکی و سلامت از صندوق جهانی پول تقاضای وام کرد که به مانع آمریکا برخورد کرد و بی نتیجه ماند.
این گزارش به درستی از کادر بهداشت و سلامت به عنوان قهرمانان ۲۰۲۰ یاد می‌کند. کادر بهداشت و سلامت ایران زیر فشار کمرشکن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بار مقابله با همه‌گیری را نیز به دوش کشیدند و بیشترین تلفات را در مقیاس جهانی متحمل شدند.
در اینجا از عفو بین‌الملل درخواست می‌کنیم که گزارشی درباره آثار مخرب تحریم‌های غیرقانونی امریکا بر زندگی بیش از ۸۰ میلیون ایرانی که در تکاپوی حیات روزمره، سایه تحریم و تهدید ویروس را به جان خریده‌اند، تهیه نماید.