۰ نفر

روسیه: آمریکا نمی‌تواند در نشست ۶آوریل برجام شرکت کند

۱۳ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۵۷
کد خبر: 517226
روسیه: آمریکا نمی‌تواند در نشست ۶آوریل برجام شرکت کند

میخاییل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین تصریح کرد که آمریکا باید مفاد قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت را بطور کامل اجرا کند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین روز جمعه در توئیتی نوشت: بازگشت احتمالی آمریکا به برجام، نیازمند اجرای کامل مفاد معامله هسته ای و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.
وی تصریح کرد: موضوع بازگشت آمریکا به برجام در نشست 6 آوریل به طور فشرده بحث خواهد شد

وی گفت:  روسیه اینکه تلاش می شود برجام از حرف به عمل تبدیل شود را بسیار مثبت ارزیابی می کند .
نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین در توئیت دیگری خاطرنشان کرد: در نشست برخط امروز کمیسیون مشترک برجام، شرکت کنندگان ازجمله ایران دورنمای بازگشت کامل آمریکا به معامله هسته ای را پذیرفته و بر آمادگی برای حل تدریجی این مساله با تلاش های مشترک تاکید کردند.

خبرنگار ارشد وال‌استریت ژورنال مدعی شد که آمریکا در نشست آتی کمیسیون مشترک برجام در وین حضور خواهد داشت اما مذاکرات مستقیم با آمریکا در کار نیست.

 لارنس نورمن روز جمعه در پایان نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام در توئیتی ادعا کرد: تمام طرف‌ها از جمله آمریکا، هفته آینده در وین برای گفت‌وگو پیرامون احیای برجام گردهم‌ خواهند آمد. اما دراین مقطع دست کم مذاکرات مستقیمی بین ایران و آمریکا انجام نخواهد شد.

وی افزود برنامه از این قرار است که در این مقطع کارشناسان مذاکرات را به سمت جلو هدایت کنند.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین دو ساعت پیش در توئیتی با بیان اینکه  نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام پایان یافت، گفت: مباحث کاملاً منظم و حرفه‌ای بود و ادامه خواهد داشت به‌نظر می‌رسد طرف‌های توافق برای آن آمادگی دارندو در مسیر درستی قرار داریم اما راه پیش‌رو آسان نخواهد بود.

 اولیانوف همچنین  نوشت: وزارت خارجه آمریکا از نشست برخط کمیسیون برجام با شرکت ایران و سایر شرکت کنندگان در  معامله هسته ای استقبال کرد.

وی افزود: این امر نشانه دیگری از تغییر قابل توجه در موضع آمریکا است که در زمان حاضر باید به اقدامات عملی تبدیل شود.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه نشست‌آنلاین کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ایران و ۱+۴ امروز برگزار شد.

اتحادیه اروپا شب گذشته با صدور بیانیه‌ای از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت‌های امور خارجه‌ ایران و گروه ۱+۴ روز جمعه ۱۳ فروردین به صورت مجازی خبر داده بود.

در بیانیه گفته شد: نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست «انریک مورا» معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه به نمایندگی از جوسپ بورل هماهنگ کننده برجام برگزار می‌شود و سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ریاست هیات ایرانی را بر عهده دارد.

در بیانیه خاطرنشان شد: در این نشست شرکت کنندگان پیرامون دورنمای احتمال بازگشت ایالات متحده آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق توسط تمام طرف‌ها رایزنی خواهد شد.

میخاییل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین به تازگی در گفت وگویی تلویزیونی اعلام کرد: وضع احیای برجام در یک و نیم تا دو ماه آینده روشن می شود.