۰ نفر

دولت جدید آمریکا؛

کنترل رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری اشغال‌گری است

۱۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۱۷
کد خبر: 517017
کنترل رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری اشغال‌گری است

دولت جدید آمریکا در گزارشی سالانه، از عبارت اراضی اشغالی برای کرانه باختری استفاده کرد که دولت قبلی استفاده از آن را کنار گذاشته بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دولت جدید آمریکا مدعی شد، کنترل رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری را «اشغالگری» می‌داند.

به نوشته روزنامه «تایمز آف اسرائیل»، در گزارش حقوق بشری وزارت امور خارجه آمریکا آمده است، واشنگتن «از اصلاح "اشغالگری" برای وضع فعلی کرانه باختری استفاده می‌کند».

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این‌باره گفت: «این موضعی است که دولت‌های قبلی از هردو حزب، در طول دهه‌های گذشته اتخاذ کرده‌اند».

این در حالی است که دولت پیشین آمریکا به رهبری «دونالد ترامپ» در گزارش حقوق بشری سالانه خود به‌جای «اسرائیل و اراضی اشغالی» از «اسرائیل، کرانه غربی و غزه» استفاده می‌کرد.

بازی با کلمات از سوی دولت جدید آمریکا در حالی انجام می‌گیرد که «آنتونی  بلینکن» وزیر امور خارجه دولت این کشور اعلام کرده از تصمیم دولت قبلی درخصوص به رسمیت شناختن «بیت‌المقدس» به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی و پیش بردن عادی سازی روابط کشورهای منطقه با رژیم صهیونیسی عقب نخواهد نشست.

بلینکن همچنین در گفت‌وگو با «سی‌اِن‌اِن»  از تایید این اقدام ترامپ درباره بلندی‌های جولان طفره رفت اما در عین حال گفت که این منطقه برای امنیت رژیم صهیونیستی از اهمیت بالایی برخوردار است.