۰ نفر

معاون وزیر خارجه روسیه؛

ایران و آمریکا درباره برجام خویشتن‌داری کنند

۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۱۱
کد خبر: 514468
ایران و آمریکا درباره برجام خویشتن‌داری کنند

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به اقدام هسته‌ای جدید ایران با اعلام اینکه کاهش تدریجی تعهدات هسته‌ای ایران نتیجه تحریم‌های آمریکاست، ایران و آمریکا را به‌خویشتن‌داری در راستای بهبود اوضاع پیرامون برجام دعوت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سرگئی ریابکوف معاون سیاسی وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک خواستار خویشتن‌داری ایران و آمریکا به‌منظور کمک به بهبود اوضاع پیرامون برجام شد.

ریابکوف در خصوص آغاز غنی‌سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته در تأسیسات زیرزمینی سایت هسته‌ای نطنز به اسپوتنیک گفت: «ما این را یک اقدام جدی تلقی می‌کنیم و از آن نگرانیم. ما از همه طرف‌ها خواسته‌ایم و می‌خواهیم که خویشتن‌داری کنند.»

وی با تأکید بر اینکه آمریکا باید اقداماتی را در راستای بهبود اوضاع صورت دهد، اعلام کرد: «آنها باید در مسیر برداشتن تحریم‌ها پیش بروند. در شرایط کنونی به یک نیروی محرک [برای تغییر اوضاع] نیاز است. اما آنچه تاکنون تنها شاهد گسترش تحریم‌ها علیه ایران بوده‌ایم. بنابراین ایران نیز سیاست کاهش تدریجی پایبندی به تعهدات داوطلبانه خود ذیل برجام را در پیش گرفته و فعالیت‌های هسته‌ای خود را افزایش داده است.»

معاون سیاسی وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: «بهره‌گیری از این فرصت برای تلاش در راستای تدوین یک نقشه راه به‌منظور بهبود کلی اوضاع، مهم است. من بار دیگر به شما می گویم که یک حرکت مثبت از سوی آمریکا در این شرایط بسیار مهم است. ولی ما از طرف ایرانی نیز می‌خواهیم که خویشتن‌داری کند و دنبال ایجاد تنش نباشد.»