۰ نفر

اصابت چند راکت کاتیوشا به پایگاه هوایی آمریکا در شمال عراق

۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۷:۳۸
کد خبر: 513994
اصابت چند راکت کاتیوشا به پایگاه هوایی آمریکا در شمال عراق

منابع عراقی گزارش دادند که پایگاه هوایی بلد در شمال عراق هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، منابع خبری، شامگاه امروز (دوشنبه)، از شنیده شدن صدای انفجار در پایگاه هوایی «بلد» در جنوب استان صلاح الدین عراق خبر دادند.

 شبکه «المیادین» به نقل از خبرنگار خود در عراق گزارش داد که در اطراف پایگاه یادشده صدای انفجار به گوش رسیده است.

در عین حال شبکه «اسکای نیوز» هم به نقل از منابعی در عراق گزارش داد که انفجاری در پایگاه هوایی بلد رخ داده است؛ اما هنوز علت آن معلوم نیست.

وبگاه خبری «شفق نیوز» به نقل از یک منبع امنیتی در این خصوص گزارش داد که دو راکت کاتیوشا به بخش شمال غربی پایگاه بلد اصابت کرده است.

بر اساس این گزارش، این دو راکت در میدانی خالی در نزدیکی حصار پایگاه بلد به زمین برخورد کرده‌ و تلفات جانی یا خسارت مادی در پی نداشته‌ است.

برخی منابع امنیتی نیز به خبرگزاری «رویترز» در این ارتباط گزارش دادند که ۵ راکت به پایگاه بلد اصابت کرده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع امنیتی در این خصوص گزارش داد، پایگاه هوایی بلد که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند، هدف ۷ فروند راکت قرار گرفته است.

شبکه «الجزیره» نیز به نقل از یک منبع نظامی عراقی در این ارتباط گزارش دادکه دو راکت کاتیوشا به پایگاه هوایی بلد برخورد کرده و ۵ راکت به اطراف آن اصابت کرده است.

با این حال، خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد که سه راکت به اطراف پایگاه برخورد کرده است.

حدود یک ساعت پس از انتشار این خبر، مرکز اطلاع‌ رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که دو راکت به اطراف پایگاه بلد اصابت کرده و خسارت آنچنانی در پی نداشته است.

پایگاه بلد در ۶۴ کیلومتری شمال بغداد قرار دارد و طی سال‌های گذشته مورد استفاده نیروهای آمریکایی قرار گرفته است. پیشتر، با تشدید حملات راکتی گاه و بی‌گاه به این پایگاه، واشنگتن مجبور شد شماری از نیروهای خود را به پایگاه‌های امن‌تر منتقل کند.

طبق گزارش برخی منابع هم‌اکنون ائتلاف ناتو که آمریکا بخشی از آن است، از این پایگاه استفاده می‌کند.