۰ نفر

در دیدار عراقچی و صادق خان؛

ایران و پاکستان نگران حضور داعش در افغانستان هستند

۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۲۲:۳۹
کد خبر: 513636
ایران و پاکستان نگران حضور داعش در افغانستان هستند

نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان و سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه از حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان و تهدیدات آن برای صلح و امنیت منطقه ابراز نگرانی کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، «صادق خان» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان که در رأس هیاتی به تهران سفر کرده است، امروز یکشنبه با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان دیدار و پیرامون تحولات افغانستان و به ویژه روند صلح آن کشور تبادل نظر کرد.

در این دیدار صادق خان ضمن اشاره به تأثیر پذیری دو کشور ایران و پاکستان از تحولات افغانستان خواهان همکاری گسترده‌تر دو کشور در زمینه برقراری صلح پایدار در افغانستان شد.

عراقچی با ابراز امیدواری نسبت به بهره برداری از فرصت‌های صلح، اظهار داشت: صلح توأم با رعایت حقوق اساسی مردم افغانستان و حفظ دستاورد‌های دو دهه گذشته مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی از موضع نماینده ویژه پاکستان در خصوص همکاری نزدیک در موضوعات مربوط به افغانستان استقبال کرده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را بدین منظور اعلام کرد.

دو طرف همچنین از حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان و تهدیدات آن برای صلح و امنیت منطقه ابراز نگرانی کرده و توافق کردند تا در خصوص تحولات صلح افغانستان به مشورت‌های خود ادامه دهند.