به دنبال شیوع ویروس کرونا و ضربه آن به اقتصاد آمریکا، مشاغل زیادی در این کشور از دست رفت که بیشترین آسیب را بخش خدمات متحمل شده است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ هنگامی که شیوع بیماری کووید-۱۹ در اواخر ماه مارس با تمام توان خود به اقتصاد آمریکا ضربه زد، سبب سقوط بازارهای سهام و شاخص‌های اقتصادی شد و تقریبا ۲۰میلیون شغل را در طول چند هفته از بین برد. بسیاری امیدوار بودند که این بحران به همان سرعتی که ایجاد شد از بین برود. اما در حالی که برخی از بخش‌ها با کاهش محدودیت‌ها و اجازه فعالیت مجدد در تابستان نسبتا سریع بهبود یافتند، اکنون با گذشت ۱۲ماه از این بحران، بازار کار ایالات متحده هنوز تقریبا ۱۰میلیون شغل نسبت به پیش از آغاز بیماری همه‌گیر کم دارد.

همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، اکثر مشاغل از دست رفته متعلق به بخش خدمات بوده و ۳.۵میلیون شغل از ۸.۵میلیون شغل از دست رفته در این صنعت، متعلق به بخش تفریحات و میهمان‌نوازی بوده است.

با توجه به اینکه موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در حال کاهش بوده و سرعت واکسیناسیون افزایش یافته، دلیلی بر این امید وجود دارد که تعداد زیادی از مشاغل در رستوران‌ها و کافه‌ها طی چند ماه آتی بازگردد. با این وجود، در حال حاضر این مسیر بهبودی، سخت و طولانی به نظر می‌رسد.

در نمودار ارائه شده، میزان تغییر در بخش‌های مختلف مشاغل آمریکا از زمان شیوع ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید؛

اینفوگرافیک