۰ نفر

در تماس هریس با نتانیاهو تاکید شد؛

مخالفت آمریکا با تحقیقات دیوان لاهه درباره جرائم جنگی رژیم صهیونیستی

۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۴۷
کد خبر: 511362
مخالفت آمریکا با تحقیقات دیوان لاهه درباره جرائم جنگی رژیم صهیونیستی

معاون رییس جمهور آمریکا در تماس تلفنی خود با نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر مخالفت قاطع واشنگتن با تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی علیه صهیونیست‌ها تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کاخ سفید طی بیانیه‌ای با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر مخالفت واشنگتن با تحقیقات دیوان کیفری بین المللی(ICC) در زمینه جرائم جنگی صهیونیستها علیه مردم فلسطین تاکید کرد. 

تماس تلفنی هریس و نتانیاهو که از زمان تغییر دولت در آمریکا برای اولین بار صورت می‌گیرد یک روز پس از آن انجام شد که دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی از اغاز تحقیقات در این زمینه خبر داده بود.

تحقیقات دیوان لاهه درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در حالی از روز گذشته آغاز شد که «بنی گانتز» وزیر جنگ تل‌آویو با ابراز نگرانی از اقدام احتمالی دیوان لاهه علیه مقام‌های این رژیم در پرونده جنایات جنگی علیه فلسطین، گفت خودش و صدها صهیونیست دیگر احتمالا هدف این دادگاه هستند.  

براساس گزارش یدیعوت آحارانوت، کاخ سفید در بیانیه خود تاکید کرده است که هریس و نتانیاهو در این گفت‌وگو بر عدم صلاحیت دیوان کیفری بین‌المللی برای بررسی جرائم جنگی مقامات اسرائیلی علیه فلسطینیان تاکید کردند.

هریس درباره محور گفت‌وگوی تلفنی خود با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه واشنگتن از تل آویو در حساب توئیتری خود نوشته، «ما در خصوص کووید-۱۹، همکاری در زمینه ایران، روابط گرم اسرائیل با کشورهای عرب (حاشیه خلیج فارس) و پیشبرد و توسعه صلح و رفاه برای اسرائیلی‌ها و فلسطینیان گفت‌وگو کردیم».