۰ نفر

در جریان احضار سفیر ترکیه در تهران به وزارت خارجه چه گذشت؟

۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱:۳۵
کد خبر: 509863
در جریان احضار سفیر ترکیه در تهران به وزارت خارجه چه گذشت؟

در جریان احضار سفیر ترکیه در تهران به وزارت امور خارجه، از این کشور خواسته شد اقدامات جدی را برای ممانعت از ورود عناصر گروه‌های تروریستی به داخل مرزهای ایران به عمل آورد.

به گزاش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دریا اورس» سفیر ترکیه در تهران روز یکشنبه در ارتباط با سخنان وزیر کشور ترکیه در خصوص حضور عناصر پ.ک.ک در خاک جمهوری اسلامی ایران، به وزارت امور خارجه ایران احضار و مراتب اعتراض رسمی کشورمان به وی ابلاغ شد.

 عزم جدی ایران برای مبارزه با تروریسم

در این دیدار با اشاره به عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم و اقدامات گروهک های تروریستی در داخل خاک کشورمان که موجب شهادت تعداد زیادی از مردم غیر نظامی شده است، به سفیر ترکیه تاکید شد که اظهارات اخیر وزیر کشور ترکیه درباره حضور عناصر پ.ک.ک در خاک ایران غیر قابل قبول و خلاف همکاری های فیما‌بین است. 

ضمن اعلام آمادگی کشورمان برای تقویت همکاری ها و مبارزه مشترک با گروه های تروریستی در مناطق مرزی، از سفیر ترکیه درخواست شد تا کشور متبوعش اقدامات جدی برای ممانعت از ورود عناصر گروه های تروریستی به داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران را به عمل آورد. 

در این دیدار همچنین با ابراز ناخرسندی نسبت به اظهارات ناموجه سفیر ترکیه در عراق، بر تمامیت ارضی و حق حاکمیت کشورها به عنوان‌اصل مقوم روابط بین‌الملل تاکید شد.

لازم به ذکر است خبرگزاری آناتولی نیز امروز گزارش داد، دولت ترکیه سفیر ایران در آنکارا را به وزارت خارجه احضار کرده و علت این احضار را در ارتباط با اظهاراتی در خصوص حملات ارتش ترکیه در شمال عراق عنوان کرده است.