۰ نفر

واریز یک میلیارد دلار به کانال مالی سوییس برای خرید دارو؛

جزییات آزادسازی دارایی‌های ایران در کره جنوبی اعلام شد

۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۳۰
کد خبر: 509211
جزییات آزادسازی دارایی‌های ایران در کره جنوبی اعلام شد

رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی اعلام کرد: قرار بر این است که تا یک میلیارد دلار از این دارایی‌ها به کانال مالی ایران و سوییس واریز شود تا صرف خرید دارو و غذا شود. در مورد اقلام دارویی نیز وزارت بهداشت با بانک مرکزی هماهنگ شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، حسین تنهایی در مورد جزییات توافق ایران و کره‌جنوبی برای آزادسازی دارایی‌های ایران در کره جنوبی اظهار داشت: قرار بر این است که تا یک میلیارد دلار از این دارایی‌ها به کانال مالی ایران و سوییس واریز شود تا صرف خرید دارو و غذا شود. در مورد اقلام دارویی نیز وزارت بهداشت با بانک مرکزی هماهنگ شده است.

وی ادامه داد: البته باید منتظر عمل از سوی کره‌ای‌ها باشیم چون تا امروز بیشتر تا مرحله حرف و صحبت پیش می‌رفتیم.

تنهایی تصریح کرد: موضوع مهم در این مورد، این است که ما یا پول دریافت کنیم و یا اقلامی مانند ماشین آلات که تولید داخلی را عمق ببخشد. از همین روی از اقلام دارو و غذا شروع خواهیم کرد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی تصریح کرد: در مورد اقلام مبادله‌ای نباید بگونه‌ای باشد که تعیین کننده اقلام، طرف مقابل باشد بلکه اقلام مورد نیاز ما در بخش پتروشیمی، خودروسازی و لوازم خانگی باید در اولویت باشد تا تولید داخل تقویم شود و نباید اجازه داد کالاهای ساخته شده به ما تحویل دهند.