۰ نفر

وزارت خارجه سوریه واکنش نشان داد؛

محکومیت تجاوز نظامی آمریکا به دیرالزور

۸ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۵۷
کد خبر: 509187
محکومیت تجاوز نظامی آمریکا به دیرالزور

وزارت خارجه سوریه به تجاوز آمریکا به مناطقی در دیرالزور در نزدیکی مرز سوریه و عراق واکنش نشان داد و درباره تبعات آن هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری سوریه(سانا)، وزارت خارجه سوریه به حمله آمریکا به شرق سوریه واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: ما به شدت حمله بزدلانه آمریکا به مناطقی در دیرالزور در نزدیکی مرز سوریه و عراق را که مغایر با قوانین بین المللی است، محکوم می‌کنیم.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: ما درباره حمله اخیر آمریکا که تبعات آنها به تشدید تنش در منطقه منجر خواهد شد، هشدار می‌دهیم. این حمله شاهد منفی بر سیاست‌های دولت جدید آمریکاست.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: سوریه از آمریکا می‌خواهد که رویه تجاوزکارانه خود را تغییر دهد. دولت جدید آمریکا به مشروعیت بین المللی پایبند باشد و از حمایت بی دریغ از گروه‌های تروریستی که سوریه و ملت آن را هدف قرار می دهد، دست بردارد و از ادامه سرمایه گذاری روی این گروهها خودداری کند. دولت آمریکا به قوانین بین المللی پایبند باشد نه قانون جنگلی که دولت سابق آمریکا دنبال می‌کرد

کشته شدن 3 شبه نظامی «قسد» در شرق حسکه

منابع محلی به سانا اعلام کردند: افراد مسلح به خودرو وابسته به شبه نظامیان «قسد» در نزدیکی شهر «الهول» در شرق حسکه حمله بردند و سه شبه نظامی وابسته به آمریکا را به قتل رساندند.

حملات به شبه نظامیان «قسد» به دنبال اقدامات آنها با حمایت اشغالگران آمریکا علیه ساکنان در حومه دیرالزور، حسکه و الرقه، تشدید شده است.