۰ نفر

دیپلمات ایرانی؛

ایران امیدوار به خرید تسلیحات از روسیه است

۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۵۸
کد خبر: 505961
ایران امیدوار به خرید تسلیحات از روسیه است

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران به خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت که با توجه به لغو تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل و با هدف صیانت از امنیت منطقه، ایران امیدوار به خرید تسلیحات از روسیه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک، از امیدواری ایران برای خرید تسلیحات روسی با هدف تامین امنیت منطقه خبر داد.

وی در این باره افزود: ما با روسیه همکاری نظامی داریم و با لغو تحریم تسلیحاتی ایران؛ روسیه یکی از کشورهایی است که می توانیم از آن سلاح خریداری کنیم. علاوه بر این، می توانیم با روسیه برای حفاظت از امنیت منطقه همکاری داشته باشیم.

خاجی همچنین یادآوری کرد مادامی که ایران تحت تحریم های سازمان ملل حق خرید تسلیحات را نداشت، همسایگانش با صرف میلیاردها دلار، منطقه را به یک انبار تسلیحاتی تبدیل کردند.

اظهارات این دیپلمات ایرانی در حالی ایراد شد که پیشتر «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران، به اسپوتنیک گفته بود که پس از لغو تحریم تسلیحاتی ایران در اکتبر ۲۰۲۰، این کشور خواستار خرید تسلیحات نظامی از روسیه است.

وی همچنین گفته بود که همکاری نظامی–فنی با ایران کاملاً با قوانین فدراسیون روسیه همخوان است و این قراردادها با رعایت تعهدات بین‌المللی روسیه و در چارچوب رژیم عدم اشاعه اجرایی می شود.