۰ نفر

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا؛

واشنگتن به فشار علیه رهبران انصارالله ادامه می‌دهد

۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۴۲
کد خبر: 504658
واشنگتن به فشار علیه رهبران انصارالله ادامه می‌دهد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تأکید بر حمایت واشنگتن از اراضی و حاکمیت عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور به فشار خود علیه انصارالله یمن ادامه خواهد داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، «نِد پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در راستای تصمیمات و سیاست‌های کاخ سفید در قبال منطقه،‌ اعلام کرد که واشنگتن به دفاع خود از اراضی عربستان و فشار به انصارالله یمن ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا مدعی شد که «بحران انسانی یمن باعث شده که اولویت دولت جدید آمریکا با بازنگری در تروریستی خواندن انصارالله باشد، اما در عین حال به سیاست فشار خود علیه رهبران این جنبش ادامه خواهیم داد».

وی با ادعای اینکه آمریکا به حمایت خود از عملیات نظامی عربستان در یمن پایان داده است، تصریح کرد: «اما این تصمیم در مورد عملیات ما علیه القاعده اعمال نمی‌شود».

پرایس بدون اشاره به جنایات ائتلاف سعودی در یمن طی شش سال اخیر تأکید کرد که «آمریکا به حمایت از عربستان و دفاع از اراضی آن پایبند است و حملات حوثی‌ها را محکوم می‌کند».

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نیز پنج‌شنبه شب گذشته طی سخنانی در وزارت خارجه این کشور بر لزوم توقف حمایت‌های کشورش از عملیات‌های تهاجمی ائتلاف سعودی در جنگ یمن تأکید کرد و در عین حال گفت که «واشنگتن به دفاع از اراضی عربستان» ادامه خواهد داد.

بلافاصله ریاض نیز با صدور بیانیه‌ای از اظهارات رئیس جمهور جدید ایالات متحده مبنی بر «ادامه حمایت از تلاش‌های عربستان برای دفاع از اراضی خود‌» استقبال کرد.