۰ نفر

وزیر دفاع آمریکا دستور داد؛

توقف موقت عملیات‌های ارتش آمریکا

۱۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۲۲
کد خبر: 503462
توقف موقت عملیات‌های ارتش آمریکا

وزیر دفاع آمریکا دستور داد تا به شکل موقت عملیات‌های ارتش متوقف شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، جان کربی، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد لوید آستین، وزیر دفاع جدید آمریکا دستور داده تا عملیات‌ها در تمامی ارتش آمریکا به منظور آنکه فرماندهان ارتش بتوانند گفتگو‌های مورد نیاز را با اعضای ارتش در خصوص مسأله افراط گرایی در ارتش داشته باشند، ظرف ۶۰ روز متوقف شود.

بر اساس گزارش سی ان ان، آستین، وزیر دفاع آمریکا انتظار دارد در دوره توقف دو مسأله محقق شود: نخست آنکه فرمانده هر بخشی قادر باشد انتظاراتش را در خصوص اینکه سربازانشان باید چگونه رفتار کنند، برآورده کرده و دوم آنکه فرماندهان دیدگاهی در خصوص مشکلات از دیدگاه اعضای ارتش به دست آورند.

مسأله افراط گرایی در ارتش آمریکا از زمان ششم ژانویه سال جاری که هواداران ترامپ به ساختمان کنگره یورش بردند، جزء مسائل مطرح بوده است. دست کم ۲۲ نفر از افرادی که در حال حاضر و یا قبلا با ارتش در ارتباط بودند، در این حوادث متهم شدند.

در حالی که آستین، وزیر دفاع آمریکا فرصت زمانی ۶۰ روزه را برای این کار مشخص کرده، جان کربی، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد انتظار دارد تا به زودی اقدامات اضافی برای مقابله با مسأله افراط گرایی در ارتش صورت گیرد.

جان کربی همجنین اعلام کرد این گفتگو‌ها به معنای آگاه سازی در خصوص تصمیم گیری‌های وزیر دفاع برای پیشروی به سوی جلو خواهد بود

پیشتر نیز رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا فرمان داده تمام کمیته‌های مشاور که تحت دولت قبلی ایجاد شده بودند، بلافاصله تعلیق شوند؛ همچنانکه پنتاگون را از هواداران و متحدان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق خالی کرد.

رییس جدید پنتاگون تغییرات تازه را طی بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه اعلام کرد و نوشت: من فرمان تعلیق فوری فعالیت تمام کمیته‌های مشاور را صادر کرده‌ام تا بررسی آن‌ها تکمیل شود، مگر آنکه شخص من یا قائم مقام وزارت دفاع به آن‌ها مستقیما دستور دیگری داده باشد.