۰ نفر

رسانه‌های غربی خبر دادند؛

تعویق نشست داووس به دلیل کرونا

۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۲۱:۴۱
کد خبر: 503311
تعویق نشست داووس به دلیل کرونا

رسانه‌های غربی از به‌تعویق افتادن نشست بین‌المللی داووس به میزبانی سنگاپور به دنبال تشدید شیوع کووید 19 خبر دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، موج جدید شیوع کرونا در سطح جهان نشست بین‌المللی داووس سوئیس را به تعویق انداخت.

خبرگزاری فرانسه چهارشنبه شب گزارش داد که برگزاری این نشست به ماه آگوست موکول شده است. نشست اقتصادی داووس امسال قرار است به میزبانی سنگاپور برگزار شود.

مجمع جهانی اقتصاد ار سال ۱۹۷۱ تا به امروز با مشارکت رهبران کشورهای جهان و شخصیت‌های مهم در زمینه اقتصاد و طرح‌های توسعه‌ محور در شهر داووس سوئیس برگزار می‌شود.

با این حال، امسال این مجمع تصمیم گرفته است، با توجه به شدت گرفتن شیوع کرونا در اروپا اجلاس بعدی خود را به جای داووس در سنگاپور برگزار کند.

قرار بود این نشست در روزهای ۱۳ تا ۱۶ می سال ۲۰۲۱ برگزار شود و سران شرکت‌ها و سیاستمداران از سراسر جهان برای برگزاری این اجلاس به سنگاپور سفر کنند. برگزارکنندگان این اجلاس می‌گویند، البته اجلاس سال ۲۰۲۲ دوباره در سوئیس برگزار خواهد شد.

مجمع جهانی اقتصاد در چرایی اتخاذ این تصمیم خود طی بیانیه‌ای گفته بود: «تغییر در مکان برگزاری اجلاس نشان‌دهنده اولویت‌دهی این مجمع جهانی به حفظ سلامت و ایمنی شرکت‌کنندگان و مردم شهر میزبان است».

یک سال از شیوع کرونا در سطح جهان می‌گذرد و این ویروس تا به  این لحظه، ۱۰۴,۵۷۱,۰۴۶ را مبتلا کرده و ۲,۲۶۸,۲۲۲ را به کام مرگ کشانده است.