۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تدوین قانون اساسی جدید در دستور کار اردوغان/ اصلاح قانون با اهداف مدنی و دموکراتیک

۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۴۰
کد خبر: 502850
تدوین قانون اساسی جدید در دستور کار اردوغان/ اصلاح قانون با اهداف مدنی و دموکراتیک

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه شامگاه دوشنبه گفت: "زمان آن فرا رسیده است که تدوین قانون اساسی جدید برای کشور را در دستور کار قرار داده و در مورد قانون اساسی جدید بحث و بررسی کنیم." اگرچه رییس‌جمهوری ترکیه بر انجام همه‌پرسی از مردم تاکید داشت اما برخی اخبار حاکی از اشاره به دو خط قرمز در محتوای قانون اساسی از سوی اردوغان بود.

اقتصادآنلاین – الناز رضازاده؛ رجب طیب اردوغان رییس جمهوری و رییس حزب عدالت و توسعه روز گذشته (دوشنبه اول فوریه 2021) در جلسه کابینه دولت از تدوین قانون اساسی جدید برای ترکیه خبر داد.

وی با بیان اینکه باید کار بر روی قانون اساسی جدید را شروع کنیم، تاکید کرد: اکنون زمان تدوین قانون‌اساسی جدید برای ترکیه فرا رسیده است.

عبدالحمید گل وزیر دادگستری ترکیه در پیامی توییتری با تاکید بر صحبت‌های اردوغان گفت: تدوین قانون اساسی جدید ، مدنی و دموکراتیک، از اهداف اصلی اصلاح قانون است.

طبق گزارش خبرگزاری حریت ترکیه با بیان اینکه چیزی به عنوان بازگشت به سیستم پارلمانی وجود ندارد و این کار در اصلاح مدنظر قرار خواهد گرفت، تصریح کرد که اردوغان رییس جمهوری ترکیه در طرح خود برای قانون اساسی جدید، دو خط قرمز دارد.

همچنین اظهار شده که سیستم دولت ریاست جمهوری و ساختار واحد برای اردوغان حائز اهمیت است و چهار ماده اول قانون اساسی فعلی به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.