۰ نفر

دیدار دیپلمات هندی با معاون وزیر خارجه ایران

۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۲۰:۳۴
کد خبر: 502084
دیدار دیپلمات هندی با معاون وزیر خارجه ایران

مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه هند امروز با معاون سیاسی وزیر امور خارجه در تهران دیدار و ضمن گفت‌وگو درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و وضعیت برجام، از وی برای سفر به دهلی نو دعوت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «جی پی سینگ» مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه هند که به منظور گفت‌وگوهای سیاسی ایران و هند به تهران سفر کرده است، امروز (شنبه) ١١ بهمن ١٣٩٩ با «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات مدیرکل خاورمیانه هند ضمن ارائه گزارشی از روند گفت‌وگوهای سیاسی انجام شده، از عراقچی دعوت کرد تا برای دور دوم گفت‌وگوهای سیاسی پیش از برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و هند به دهلی نو سفر کند.

تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و برجام از جمله مواردی بود که در دیدار این دیپلمات هندی با معاون وزیر خارجه ایران درباره آن بحث و گفت‌وگو شد.

نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری هند به ریاست وزیران امور خارجه دو کشور و با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و نهاد های سیاسی، اقتصادی، تجاری، بانکی، حمل و نقل و کشتیرانی دو طرف دی ماه سال گذشته (۱۳۹۸)‌ در تهران برگزار و در پایان سند توافقات انجام شده در این نشست به امضای روسای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور رسید. دور بعدی این نشست در دهلی نو برگزار خواهد شد.

عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در هفته‌ای که گذشت سفری به کویت داشت و با وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.