۰ نفر

امروز؛

ظریف با اردوغان دیدار کرد

۱۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۱۰
کد خبر: 501795
ظریف با اردوغان دیدار کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در استانبول حضور دارد با اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در پنجمین مقصد سفرش به منطقه در استانبول حضور دارد، بعدازظهر امروز (جمعه) با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز در این دیدار حضور داشت.

ظریف صبح امروز با همتای ترکیه‌ای خود دیدار و در نشست خبری مشترک اعلام کرد که بعدازظهر پس از نماز جمعه با اردوغان دیدار خواهد کرد.

وزیر خارجه عنوان کرد که منتظر سفر اردوغان به تهران برای شرکت در نشست عالی راهبردی دو کشور و همچنین سران کشورهای روند آستانه هستیم.

ظریف همچنین در خصوص مناسبات تهران و آنکارا گفت: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در شرایط دشوار با یکدیگر روابط بسیار خوبی داشتند و در هر شرایطی این روابط را با جدیت ادامه خواهند داد. امروز فرصت‌های ویژه‌ای برای همکاری داریم نه تنها در سوریه بلکه در منطقه قفقاز. امروز صحبت کردیم که به درخواست دوستان افغانستانی همکاری سه جانبه ایران، ترکیه و افغانستان را داشته باشیم. زمینه‌های همکاری برای ما فراوان است و ان‌شاءالله با اتخاذ موضع منطقی‌تر توسط آمریکا، تنها فرصت برای گسترش روابط بین ایران و ترکیه افزون‌تر خواهد بود و قطعا به افزایش روابط دو کشور خواهد انجامید.

وی گفت: الان فرصت برای ۶ کشور (ایران، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان) ما فراهم است که بتوانیم در مسیر سازندگی و اتصالات زمینی، انرژی و ریلی با همدیگر کمک کنیم و امیدوارم این همکاری‌ها به شکلی علیرغم برخی ملاحظاتی که برخی کشورها دارند، شدنی باشد و نسبت به آینده بسیار خوشبین هستم.

ظریف پیش از این به باکو، مسکو، ایروان و تفلیس سفر و با مقامات این کشورها دیدار کرده بود.