۰ نفر

گسترش طرح آزمایش ارز دیجیتال در چین؛

یوان دیجیتال وارد بازار شد

۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۵۷
کد خبر: 501552
یوان دیجیتال وارد بازار شد

چین ضمن گسترش طرح آزمایش ارز دیجیتال حکومتی در پکن، شانگهای و شنژن، آن را در بسیاری مناطق دیگر از جمله چانگشا، هاینان،کینگدو، دالیان و شی‌آن توسعه می‌دهد.

به گزارش راشا تودی، چین طرح آزمایش ارز دیجیتال حکومتی در پکن، پرجمعیت‌ترین شهر کشور یعنی شانگهای و قطب فناوری چین یعنی شنژن را گسترش می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، این اطلاعیه توسط مقامات این شهرها اعلام شده است. شهردار پکن اعلام کرد قصد دارد  در سال جاری میلادی منطقه‌ای برای خدمات فناوری مالی ایجاد کند و طرح آزمایشی یوان دیجیتال را ارتقا دهد. شهردار شانگهای هم طی گزارشی قول مشابهی را داده است.

 ولی این مقامات هیچ اقدامات خاصی را برای ایجاد ارز دیجیتال ملی که از آن با عنوان «طرح پرداخت الکترونیک ارز دیجیتال» یا DCEP یاد می‌شود، اعلام نکرده‌اند. طبق گفته این مقامات، سرعت تولید و آزمایش این ارز ملی نسبتا سریع است و چین اولین کشور دارای ارز دیجیتال حکومتی خواهد بود.

 چین به طور یکنواخت آزمایش ارز دیجیتال حکومتی خود را گسترش داده و قبلا از طرح‌های خود برای آماده سازی این ارز برای المپیک زمستانی 2022 خبر داده است. شرکت خرده فروشی آنلاین JD.com  پس از اینکه مقامات 20 میلیون یوان دیجیتال (3 میلیون دلار) به شهروندان سوشو در یکی از بزرگترین لاتاری‌های آن پرداخت کردند، به این برنامه پیوست.

 مناطق بیشتری احتمالاً به طرح آزمایشی یوان دیجیتال می‌پیوندند. این آزمایش‌ها به زودی در چانگشا، هاینان،کینگدو، دالیان و شی‌آن گسترش می‌یابد.