۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

نرخ بیکاری بریتانیا به بالاترین حد از سال۲۰۱۶ رسید/ طرح حمایت از مشاغل چه زمانی به پایان می‌رسد؟

۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸
کد خبر: 501033
نرخ بیکاری بریتانیا به بالاترین حد از سال۲۰۱۶ رسید/ طرح حمایت از مشاغل چه زمانی به پایان می‌رسد؟

به دلیل افزایش مداوم موارد ابتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در بریتانیا که دولت را مجبور به اعمال مجدد قرنطینه‌ها کرد، نرخ بیکاری در این کشور به 5درصد افزایش یافت که بالاترین میزان آن در پنج سال اخیر است.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دنبال افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا و بازگشت مجدد به تعطیلی اقتصادی، آمار بیکاری این کشور در سه ماهه منتهی به نوامبر به 5درصد افزایش یافت که بالاترین میزان آن از اوایل سال 2016 را نشان می‌دهد.

بر اساس ارقامی که توسط اداره ملی آمار منتشر شد، شمار کارمندان در لیست حقوق و دستمزد شرکت‌ها در ماه دسامبر 2.7درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و 828هزار مورد کمتر از زمان آغاز بیماری‌ همه‌گیر در ماه فوریه است.

بیکاری بریتانیا، توسط طرح حمایت از مشاغل دولت، که تا تاریخ 31اکتبر 2.4میلیون شغل را پشتیبانی کرد، پایین نگاه داشته شد، در حالی که در ماه مه 8.9میلیون مورد بود.

گفتنی است که این برنامه، گران‌ترین اقدام حمایت اقتصادی بریتانیا در طول بحران کووید-19 بوده که تا اواسط دسامبر 46.4میلیون پوند (63میلیارد دلار) هزینه داشته و قرار است در تاریخ 30آوریل پایان یابد.

ریشی سوناک، وزیر دارایی این کشور، اقدامات حمایتی شغلی آینده را در بودجه سالانه خود در تاریخ 3مارس تعیین خواهد کرد. افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در سال گذشته بارها او را مجبور به لغو برنامه‌های برای پایان دادن به طرح حفظ شغل کرد.

داده‌های ارائه شده نشان داد که شمار افراد شاغل در سه ماهه منتهی به نوامبر 88هزار مورد کاهش یافته، که اندکی کمتر از 100هزار مورد پیش‌بینی شده توسط اقتصاددانان بود.

بریتانیا در تاریخ 5ژانویه به دلیل افزایش سریع شمار مرگ و میر که اکنون نزدیک به 100هزار نفر شده و بالاترین میزان آن در اروپا را نشان می‌دهد، وارد قرنطینه جدیدی شد.