۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

نخستین روزهای ریاست‌جمهوری بایدن برای میلیاردرها چگونه بود؟/ بزوس دوباره ثروتمندترین فرد جهان شد

۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۲۴
کد خبر: 500459
نخستین روزهای ریاست‌جمهوری بایدن برای میلیاردرها چگونه بود؟/ بزوس دوباره ثروتمندترین فرد جهان شد

در روزهای نخست ریاست‌جمهوری جو بایدن که به دلیل خوش‌بینی‌ها نسبت به دولت آن سهام شرکت‌های فناوری صعود قابل توجهی را تجربه کرد، میلیاردرها سود چشمگیری کسب کردند و جف بزوس باز هم در صدر لیست نخستین فرد ثروتمند جهان قرار گرفت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش فوربس، جف بزوس، ثروتمندترین فرد جهان هفته بسیار خوبی را پشت سر گذاشت. مدیرعامل آمازون در این مدت 10میلیارد دلار به ثروت خود افزود و دارایی خالص خود را به 191.5میلیارد دلار رساند. وی نسبت به ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا (183.2میلیارد دلار) که در ماه جاری به صورت موقت جایگاه نخست را تصاحب کرد، 8.3میلیارد دلار پیش افتاده است.

جو بایدن روز چهارشنبه به جایگاه ریاست‌جمهوری منصوب شد و به دلیل افزایش خوش‌بینی‌ها نسبت به برنامه‌های واکسیناسیون کووید-19 و بسته حمایتی توسط دولت وی، سهام فناوری صعود کرد.

سهام آمازون هفته گذشته را با 6.1درصد رشد به پایان رساند، فیس‌بوک 9.2درصد صعود کرد و سهام شرکت مادر اپل، آلفابت نیز 9.5درصد افزایش یافت. در همین حال، شاخص‌های اس اند پی500 و داو جونز به ترتیب 2درصد و 0.5درصد رشد داشتند.

مدیرعامل فیس‌بوک، مارک زاکربرگ (دارایی خالص: 100.4میلیارد دلار) به لطف خوش‌بینی عمومی به دولت جدید و افزایش اعتماد وال استریت به رسانه‌های اجتماعی بزرگ، در هفته گذشته 7.9میلیارد دلار سود کرد.

بنیان‌گذاران گوگل، لری پیج (دارایی خالص: 83میلیارد دلار) و سرگی برین (دارایی خالص: 80.6میلیارد دلار)، به دنبال صعود سهام فناوری، به ترتیب 6.6 و 6.3میلیارد دلار سود کسب کردند.