۰ نفر

حفاظت سرویس مخفی آمریکا؛

دستور عجیبی که ترامپ پیش از ترک کاخ سفید صادر کرد

۲ بهمن ۱۳۹۹، ۲۲:۴۶
کد خبر: 499838
دستور عجیبی که ترامپ پیش از ترک کاخ سفید صادر کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در روزهای پیش از ترک منصب دستور داد خانواده او طی ۶ ماه آینده، بدون صرف هیچ هزینه‌ای بهترین امنیت موجود در جهان- حفاظت سرویس مخفی آمریکا- را دریافت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، واشنگتن‌پست گزارش داد، به گفته سه شخصی که درباره این برنامه اطلاع‌رسانی کردند، ترامپ دستوری برای گسترش حفاظت سرویس مخفی پسا ریاست‌جمهوری برای ۴ فرزند بالغ و دو تن همسران آن‌ها، که به طور خودکار محق دریافت این نوع حفاظت نبودند، صادر کرده است.

دو فرد آشنا با این هماهنگی‌ها گفتند: ترامپ همچنین دستور داده سه مقام کلیدی که دولت را ترک می‌کنند به مدت ۶ ماه دیگر هم مورد حفاظت قرار گیرند: "استیون منوچین"، وزیر خزانه‌داری سابق، "مارک میدوز"، رئیس دفتر کاخ سفید و "رابرت اوبرایان"، مشاور سابق امنیت ملی.

تحت قانون فدرال، ترامپ، همسرش ملانیا ترامپ و پسر ۱۴ ساله آن‌ها تنها اعضای خانواده اصلی او هستند که بعد از پایان ریاست جمهوری، حق دارند تحت حفاظت سرویس مخفی قرار گیرند. زوج رئیس جمهور و همسر وی تا آخر عمر تحت حفاظت سرویس مخفی قرار می‌گیرند اما پسر آن‌ها بارون تنها تا ۱۶ سالگی تحت حفاظت قرار می‌گیرد.

مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور و همسرش کارن هم تحت قانون یکسان حاکم بر حفاظت، طی شش ماه آینده همچنان از حفاظت سرویس مخفی برخوردار می‌شوند.

به گفته افراد آشنا با دستور ترامپ که در مقام ناشناس صحبت کردند، ترامپ می‌خواست همه اعضای خانواده‌اش که طی دولت او تحت حفاظت سرویس مخفی قرار گرفته بودند، به مدت ۶ ماه دیگر هم از این سرویس بهره‌مند شوند.

این به معنای آن است که امنیتی که هزینه آن از مالیات تأمین می‌شود، برای "ایوانکا ترامپ"، دختر ترامپ و "جارد کوشنر" همسر او؛ و پسران ترامپ "دونالد ترامپ جونیور"، "اریک ترامپ"، همسرش "لارا ترامپ" و دخترشان "تیفانی ترامپ" ادامه پیدا خواهد کرد.

این حفاظت ۲۴ ساعته متمرکز بر فرزندان بزرگسال ترامپ است، اگرچه نوه‌های او نیز به خاطر بودن در مجاورت والدین، از این حفاظت برخوردار می‌شوند.

سخنگوی سابق کاخ سفید ترامپ از اظهارنظر خودداری کرد. سخنگوی سرویس مخفی نیز از پاسخ‌گویی طفره رفت و گفت این آژانس در مورد افرادی که از آن‌ها حفاظت می‌کند، صحبت نمی‌کند.

یک رئیس جمهور می‌تواند حفاظت سرویس مخفی را برای هر شخصی که برمی‌گزیند انتخاب کند، اما اینکه رئیس جمهور در حال خروجی برای خویشان بزرگسال خود که سال‌ها از دوره کالج آن‌ها گذشته، امنیت فراهم کند، بسیار غیرعادی است. مشخص نیست چه سابقه‌ای از یک رئیس جمهور در حال خروج وجود دارد که طبق آن دونالد ترامپ حفاظت یکسانی را برای دستیاران خود، آن هم پس از ترک دولت وی، تمدید می‌کند.

گسترش امنیت برای خانواده ترامپ در حالی انجام می‌شود که سرویس مخفی جزئیات حفاظتی برای خانواده‌های گسترده جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و معاون او کامالا هریس را هم تجهیز کرده است.

تیم‌های امنیتی تمام وقت برای حفاظت از دو فرزند بزرگسال بایدن و هفت نوه آن‌ها، و نیز برای حفاظت از دو پسرخوانده هریس مستقر شده‌اند.