۰ نفر

مقامات دولت جدید آمریکا اعلام کردند؛

۱۷فرمان اجرایی بایدن در روز اول کاری

۱ بهمن ۱۳۹۹، ۲۲:۴۳
کد خبر: 499620
۱۷فرمان اجرایی  بایدن در روز اول کاری

مقامات دولت جدید آمریکا اعلام کردند: جو بایدن در اولین روز کاری خود ۱۷ فرمان اجرایی صادر خواهد کرد که بعضی از آنها شامل لغو تصمیم‌های دونالد ترامپ می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، «جن ساکی» دبیر مطبوعاتی جدید کاخ سفید سه شنبه شب به خبرنگاران گفت: بایدن بعد از ظهر چهارشنبه، فرمان‌های اجرایی را در دفتر خود امضا می‌کند.

این فرمان‌های اجرایی، واکنش آمریکا به اپیدمی کرونا را تغییر خواهند داد و تلاش خواهند کرد از بعضی فشارهای مالی ناشی از این اپیدمی بر مردم آمریکا بکاهند. اما سایر فرمان‌های اجرایی مستقیماً اقدامات ترامپ در مورد محیط زیست، مهاجرت، سرشماری ایالات متحده و تغییرات نظارتی را هدف قرار داده و خنثی می‌کند.

ساکی افزود: در روزها و هفته‌های آینده فرمان‌های اجرایی اضافی را اعلام خواهیم کرد که با این چالش‌ها مقابله خواهند کرد و وعده های رئیس جمهور منتخب را به مردم آمریکا تحقق خواهند بخشید.

بنابر گزارش سی‌بی‌اس نیوز، این فرمان‌های اجرایی عبارتند از: شروع چالش 100 روزه ماسک زدن، تغییر ساختار هماهنگی دولت فدرال درباره کووید19، بازگشت به سازمان بهداشت جهانی، ادامه تعلیق پرداخت وام دانشجویی تا 30 سپتامبر، بازگشت به توافق آب هوایی پاریس، پایان دادن به خط لوله «کی استون اکس ال» و ابطال توسعه نفت و گاز در آثار ملی حیات وحش، پیشبرد عدالت نژادی از طریق دولت فدرال، رفع تبعیض در محل کار بر اساس گرایش جنسی و هویت جنسیتی، دفاع از برنامه «دریمرز» برای جوانان آمریکایی، پایان دادن به ممنوعیت مسافرتی برای مسلمانان، تغییر اولویت‌های بازداشت دولت ترامپ در امور مهاجرت و گمرکی و لغو اقدامات دولت ترامپ در زمینه تغییرات نظارتی.