۰ نفر

اشک‌های بایدن قبل از مراسم تحلیف! +فیلم

۳۰ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۴۰
کد خبر: 499338
اشک‌های بایدن قبل از مراسم تحلیف! +فیلم

رئیس جمهور منتخب آمریکا در سخنرانی خود پیش از ترک دلاوِر به سوی واشنگتن برای شرکت در مراسم تحلیف، به سخنرانی احساسی پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا امروز (سه‌شنبه) ایالت دلاوِر را به مقصد واشنگتن برای حضور در مراسم تحلیف خود که ظهر روز چهارشنبه (به وقت واشنگتن) برگزار می‌شود ترک کرد.

در حالی که قرار بود وی با قطار از دلاور به واشنگتن برود اما این سفر به دلایل امنیتی لغو شد و وی با یک هواپیمای خصوصی از دلاور به واشنگتن می‌رود.

بایدن پیش از ترک دلاوِر در سخنرانی به ابراز سخنانی احساسی پرداخت و در بخشی از سخنرانی خود گریه کرد.

وی ضمن خداحافظی از مردم دلاوِر گفت که همیشه از اینکه «فرزند ایالت دلاوِر بوده احساس افتخار می‌کند.

کمتر از 24 ساعت به پایان دوران «دونالد ترامپ» به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا باقی مانده است.

وی قصد ندارد در مراسم تحلیف بایدن شرکت کند و صبح روز چهارشنبه برای آخرین بار با هواپیمای مخصوص رئیس جمهور به پایگاه شکاری «اندروز» واقع در مریلند رفته و در آنجا مراسم خداحافظی وی برگزار شود.

برای مراسم خداحافظی ترامپ، از مقام‌های دولت او دعوت شده و از آنها خواسته شده ساعت ۷:۱۵ صبح روز چهارشنبه به وقت محلی در پایگاه شکاری اندروز حاضر باشند.

طبق برنامه مقرر برای مراسم تحلیف بایدن، قرار است ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی واشنگتن دی سی او به عنوان رئیس‌جمهور جدید سوگند یاد کند.

مراسم تحلیف بایدن و هریس به عنوان رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور جدید آمریکا، تحت تدابیر شدید امنیتی در پایتخت این کشور انجام می‌گیرد.

به دنبال حمله طرفداران دونالد ترامپ به جلسه کنگره آمریکا که در نتیجه درگیری‌ها بین آنها و نیروهای امنیتی حداقل پنج نفر کشته شدند، مقام‌های آمریکایی نیروهای گارد ملی و امنیتی را به پایتخت گسیل و این شهر را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند.