۰ نفر

وزیر دارایی دولت بایدن؛

تحریم‌های پیشین کاخ سفید مورد بازنگری قرار می‌گیرد

۳۰ دی ۱۳۹۹، ۲۲:۱۲
کد خبر: 499323
تحریم‌های پیشین کاخ سفید مورد بازنگری قرار می‌گیرد

وزیر دارایی دولت «جو بایدن» در کمیته مالی سنای آمریکا با اشاره به ضرورت استفاده مناسب از ابزار تحریم خاطرنشان کرد که تحریم‌های پیشین کاخ سفید مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «جنت یلین» روز سه‌شنبه در نشست استماعی و بررسی صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی دولت بعدی آمریکا بیان داشت که تحریم‌ها ابزار مهمی برای پرداختن به حملات سایبری و سایر تهدیدهاست.

وی با این حال عنوان کرد که از این ابزار باید به صورت راهبردی و مناسب استفاده شود و به همین خاطر قصد دارد تا از معاونش بخواهد که سریعا سیاست های تحریمی آمریکا را بازنگری کند.

او در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت که در کسوت وزیر دارایی آمریکا تلاش خواهد کرد تا این کشور را «پس از سریع ترین سقوط اقتصادی در قرن گذشته» به سرعت سرپا کند.

یلین هدف از بسته پیشنهادی محرک اقتصادی دولت را کمک به مردم و شرکت‌های تجاری کوچک عنوان کرد. او در این باره گفت:‌ اقتصاددان‌ها همیشه با هم موافق نیستند اما در این وضعیت به خصوص و پس از کرونا اکنون همه موافق اقدام برای کمک به مردم، تجارت‌های کوچک، واکسیناسیون عمومی و سرعت بخشیدن به بازگشایی مدارس هستند.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا چندی پیش برنامه خود را برای احیای اقتصاد کشور که در اثر همه گیری کرونا ضربه خورده اعلام کرد. او  برای بهبود وضعیت اقتصادی ۱.۹ میلیارد دلار بسته مالی پیشنهاد کرده که قرار است از کسب و کارهای خرد و خانواده های آمریکایی در برابر آسیب های گسترده ناشی از همه گیری کرونا حمایت کند.

بایدن وعده داده که در صد روز اول دولت خود صد میلیون آمریکایی را واکسینه کند و حدود ۴۱۵ میلیارد دلار این برنامه برای مقابله با همه گیری است.

وزیر دارایی دولت او نیز در جلسه امروز پایین‌بودن نرخ بهره بین‌بانکی در آمریکا را فرصت خوبی برای ارائه این بسته حمایتی دانست و بیان داشت که از روز اول دولت جدید، از کارگران و کسب و کارهای کوچک حمایت خواهد شد و در زمان مقتضی روی بسته حمایتی دوم کار می‌شود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد که دولت تلاش خواهد کرد که شرکت‌های آمریکایی برای فرار از پرداخت مالیات، تجارت خود را به خارج از آمریکا منتقل نکنند. وزیر دارایی دولت بایدن همچنین عنوان کرد که به تعیین نرخ دلار در بازار آزاد معتقد است و قیمت آن را به طور مصنوعی کاهش نخواهد داد.

جلسه کمیته مالی سنای آمریکا ساعت ۱۰صبح به وقت محلی آغاز شد و سناتورها مشغول طرح پرسش‌های خود از وزیر پیشنهادی دولت بایدن هستند. این جلسات ادامه خواهد داشت و در صورت تایید صلاحیت یلین در مجلس سنا، او نخستین زن در تاریخ آمریکا خواهد بود که وزیر دارایی این کشور را برعهده خواهد گرفت.